Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Összetorlódott járművek araszolnak az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, a töreki pihenőhely közelében, ahol a rendőrség és társszervei teljes kitereléses közlekedésrendészeti ellenőrzést tartanak.
Nyitókép: MTI Fotó: Varga György

A fiatal budapestiek lehetnek a közlekedés "csúcsragadozói"

Inkább a vidéki, idősebb sofőrök vannak tekintettel a körülöttük autózókra - legalábbis ez derül ki az ORFK felméréséből.

Az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottsága a Groupama Biztosító szakmai partnereként vett részt egy programban: arra voltak kíváncsiak, mennyire vezetnek defenzíven a magyar autózók, mennyire szabálykövetőek (követési távolság kontra levillogás, viselkedés dugóban, beengedés másik sávból), mennyire előzékenyek.

Az 1000 fős, kérdőíves kutatás eredményeiről beszámolva Berzai Zsolt rendőr alezredes, balesetmegelőzési osztályvezető elmondta,

a magyar járművezetők fele együttműködő, defenzív, nyugodt sofőrnek számít.

"Érdekes módon a férfiak és a nők között nincs különbség e tekintetben, de az életkor és a lakóhely szerint annál inkább" - folytatta Berzai Zsolt. "A fiatalok és a fővárosiak kevésbé tűnnek előzékenyeknek a volán mögött, tehát a vidéken lakók és az idősebbek nagyobb türelemmel, körültekintéssel vesznek részt a forgalomban."

A kutatás alapján tehát

egy vidéki kisvárosban gyakoribb, hogy ha elsőbbsége is van valakinek, de forgalmi okok miatt nem tud előrébb jutni, előzékenyen engedi a besorolást másnak.

A közlekedés szerinte egy nagy társadalmi társasjáték, ami csak akkor jó, ha a szabályait mindenki betartja, és mindenki segít a másiknak abban, hogy elérje az úti célját.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×