eur:
406.18
usd:
376.68
bux:
76594.41
2024. november 8. péntek Zsombor
Nyitókép: Pexels

Bújtatott budapesti dugódíjról beszélt a szakember

A fővárosi autós közlekedés a hétköznapokon lassan túllépi a telítettség határát, ezért a belváros autós függőségét csökkenteni kell - mondta az InfoRádióban Szabó Árpád, a Budapesti Műszaki Egyetem urbanisztikai tanszékének helyettes vezetője.

"Budapest még nem annyira autós függő, mint sok más jelentős nagyváros. Használható a hétköznapokban a belváros, de azt látni kell, és ezt vélhetően az autósok is tapasztalják, hogy hétköznap a hatékonyság kárára megy az, ahogyan az autót használni kényszerülünk" - mondta az InfoRádiónak Szabó Árpád arra reagálva, hogy a múlt héten nyilvánosságra hozott Budapesti Mobilitási Terv szerint bevezethetik a dugódíjat a fővárosban.

A belvárosban az autós függőségét alapvetően csökkenteni kell

- hangsúlyozta a szakember, aki arról is beszélt, hogy szakmai körökben ez már évtizedek óta nem kérdés. 20-25 évvel ezelőtt is felmerült már a dugódíj, és a szakma mindig is úgy beszélt erről, hogy előbb vagy utóbb szükséges lehet.

Budapest és azon belül is a belváros tömegközlekedése még mindig nagyon magas színvonalú - hangsúlyozta a szakember, aki szerint nagyon sok olyan egyéb intézkedést lehet hozni, amivel ennek a tömegközlekedésnek a gyorsaságát, hatékonyságát, kényelmességét, a köztereknek a használhatóságát növelni lehet, és ezekkel vonzóbbá lehet tenni a tömegközlekedést, vagy az olyan alternatív közlekedési formákat, mint a kerékpár.

Hosszú távon a belváros élhetősége és versenyképessége szempontjából nem kérdés, hogy tenni kell lépéseket az autós függőség csökkentése érdekében.

- fogalmazott Szabó Árpád. Szerinte a dugódíj vagy behajtási díj önmagában ilyen eszköz lehet, de ennek feltétele az, hogy továbbra is jól elérhető legyen a belváros.

Most is vannak olyan típusú intézkedések, melyek a felé mutatnak, hogy kevesebb legyen a belvárosban az autó - mondta a szakember, aki példaként említette, hogy nehéz a belvárosban parkolni, ha pedig lehet, akkor meg nagyon drága. Mint mondta, ez már most is egyfajta bújtatott behajtási díjnak tekinthető.

Ez akkor fog jól működni, ha van egy hatékony, tömegközlekedéshez jól kapcsolható koncepció

- hangsúlyozta Szabó Árpád.

Szerinte a meglévő infrastruktúra a tömegközlekedés meglévő vonalaival alapvetően jó, ezt kellene megfelelő módon rendszerbe szervezni - mondta az urbanisztikai tanszék helyettes vezetője. Ez jelenti a tömegközlekedés és a regionális vasutak összehangolását, és az ezekhez kapcsolódó, hatékony, a belvárostól minél messzebb lévő parkolófelületeknek a létrehozását, amelyek "rá tudják hordani" az utazókat, az autósokat ezekre a tömegközlekedési eszközökre.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Európai Tanács-elnök Budapesten: sikerült egyetértésre jutnunk abban, mit akarunk együtt tenni a versenyképességért

Az EU-csúcstalálkozóra érkező Charles Michel újságírók előtt hangsúlyozta: az unió versenyképességének erősítését célzó Draghi-jelentés kiváló alapot jelent a témában, az abban foglalt ajánlások világosak és egyértelműek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
Szaporodnak a gondok Ukrajna körül, Putyin tárgyalna Trumppal - Háborús híreink pénteken

Szaporodnak a gondok Ukrajna körül, Putyin tárgyalna Trumppal - Háborús híreink pénteken

Egyre terjednek azok a felvételek, melyeken az látható, hogy az ősöreg orosz Szu-25-ös csatarepülőgépek már egészen közel merészkedhetnek az ukrán célpontokhoz anélkül, hogy a légvédelem veszélyeztetné őket. A gondokat tetézi, hogy a Donbaszban és Kurszkban is haladnak előre az orosz csapatok, ráadásul Lengyelország is lemondott egy Mig-29-es vadászgépeket tartalmazó szállítmányt. Vlagyimir Putyin orosz elnök nyitottnak mutatkozott arra, hogy tárgyaljon Donald Trumppal a háború lezárásáról. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×