Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
A 3-as metró felújítása miatt közlekedő pótlóbuszok ideiglenes végállomása az Árpád úton 2018 február 7-én.
Nyitókép: A 3-as metró felújítása miatt közlekedő pótlóbuszok ideiglenes végállomása az Árpád úton 2018 február 7-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán

Csúcsban vizsgázik a metrópótlás - az M3 csak egy busz a sok közül

Itt az első hétköznap a másfél évig hiányzó déli M3-as pótlásában, nagyon kell figyelni a busz számát és betűjelét, mert az M3 csak egy járat a sok közül.

45 másodpercenként indulnak a metrópótló buszok Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér metróállomások környékéről, hogy a 3-as metró déli szakaszán megkezdődött másfél éves felújítás első hétköznapján célba juttassák az utasokat.

Helyszíni beszámolók szerint a Nagyvárad téren hétfő reggel hatalmas tömeg tolongott a pótlóknál, és

a kavarodásban voltak, akik rossz járatra is szálltak,

ugyanis nem csak a M3 jelzésű pótlóbuszok indulnak a kialakított ideiglenes végállomásról, hanem az M3E is, ami például nem áll meg a Népligetnél - alaposan tájékozódni kell a megállókban.

A hatalmas csomóponttá változott Nagyvárad téren az InfoRádió úgy tapasztalta, hogy a rutin még hiányzik, de a közlekedők türelmesen, rendezetten haladtak a reggeli csúcsban.

"Múlt pénteken már be tudtam jönni azzal a busszal a Határ úttól a Nagyvárad térre, ami pótolja a metrót" - nyilatkozta az InfoRádiónak egy utas, aki fél óra alatt ért be a Gloriett lakótelepről.

Egy másik utas

a pótlóról leszállva azon gondolkodott, merre van kiírva, a 194M honnan indul, az azonban szerinte is egyértelmű, hogy a metrópótlókra hol lehet felszállni.

Egy harmadik utas szerint az északi pótlás idején egyértelműbbek voltak az információk.

Az utasok elfogadják, hogy a pótlás startján kicsit nehezebb a helyzet, de azt várják, hogy idővel javul majd.

Hasonló tömegjelenetekről számoltak be a Határ úti források is, ám ott számos forgalomirányító próbálja uralni a helyzetet.

A BKV közben azt közölte, reggel óta minden utas fel tud szállni arra a pótlóra, amelyikre szeretne, a buszok száma elegendő. A BKK Info vezetője, Kardos Zoltán szerint a központ (Budapest Közút) dinamikusan segíti szabad jelzés megadásával a közlekedést.

A BKK azt kéri, mindenki induljon korábban a szokásosnál, aki az érintett szakaszon közlekedik - akár metrópótlóval, akár autóval. A

pótlósoknak 10-15 perccel kellene előbb indulniuk, de szerencséjükre végig van buszsáv. Az autósok plusz 20-30 perccel számolhatnak.

Akik - Kardos szerint - reggel negyed 8-ig elérik a belvárost, azok elkerülhetik a torlódásokat.

A BKK hétfő reggeli Facebook-bejegyzésében külön rámutat:

a metrópótló buszok mellett új buszjáratok is segítik a közlekedést:

a Gloriett-lakótelep és a Havanna-lakótelep felől a Nagyvárad téri ideiglenes metróvégállomáshoz közlekedő 194M, a Pestszentimre felől szintén a Nagyvárad térre tartó 254M és a pesterzsébeti Szentlőrinci úti lakótelep felől a Boráros térig közvetlen gyorsjárati eljutást lehetővé tevő 223M buszjárat. A szokásosnál sűrűbben indul majd több dél-pesti buszjárat, hozzájárulva a metrópótlás gördülékenységéhez. Egyes InterCity és gyorsvonatok Budapest-bérlettel felár megfizetése nélkül vehetők igénybe, továbbá számos elővárosi Volánbusz-járat reggelente a Nagyvárad teret érintve közlekedik.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
„Narkoterrorista rezsim” – Rezsimváltás lehet Amerika valódi célja?

„Narkoterrorista rezsim” – Rezsimváltás lehet Amerika valódi célja?

Az Egyesült Államok újabb lépéssel fokozza a nyomást Nicolás Maduro rendszerére: szankciókat jelentett be a venezuelai elnök családja ellen, lefoglalt egy olajtankert és további, szankcionált hajók vannak veszélyben. Washington szerint az ország vezetése „narkoterrorista rezsim és el kell szigetelni”.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 13. 06:49
×
×
×
×