eur:
411.06
usd:
395.16
bux:
79341.72
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: pixabay

Az elektromos autókkal vége lehet a gyorshajtásnak

A Volvo 2020-tól 180 km/órában maximalizálja autói sebességét. A lépés egyrészt a biztonságot erősíti, másrészt az elektromos autózásban is fontos szerepe lehet - mondta el az InfoRádiónak az Autós Élet főszerkesztője, Karner Miklós.

A Volvo Cars 180 kilométer/órában korlátozza valamennyi új autójának a maximális sebességét 2020-tól. Hakan Samuelsson, a cég vezérigazgatója egy svéd rádiónak nyilatkozva azt mondta, hogy "nincs ok, ami miatt óránként több mint 180 kilométeres sebességgel kellene haladnia egy autónak, legalábbis nem egy Volvónak. A 2020-tól bevezetésre kerülő sebességkorlátozásnak a célja életet menteni".

A sebességkorlátozást valamennyi Volvo-típusnál bevezetik, természetesen lesznek kivételek, mint például azoknál az autóknál, amelyeket a rendőrség használ - mondta Hakan Samuelsson.

A vállalatvezető szerint a 180 kilométeres óránkénti maximális sebesség önmagában természetesen nem ment életet, de ha csak egy életet is sikerül megmenteni a sebességkorlátozással, már megérte az intézkedést bevezetni.

Önszabályozás jöhet

Ha a jogalkotók nem tesznek azért a traffipaxokon és a sebességmérésen kívül, hogy befolyásolják a közlekedőket, hogy lassabban hajtsanak, akkor azt mondhatják a gyártók, hogy a biztonságot a legfontosabbként szem előtt tartva maguk korlátozza az autók végsebességét – mondta az InfoRádiónak az Autós Élet főszerkesztője.

Karner Miklós az InfoRádiónak azt mondta: a gyorshajtás az egyik legfontosabb baleseti kockázat. A világ autópályáin 120-130 kilométer/órás sebesség a megengedett, de sokan kihasználják, hogy az autók ennél gyorsabban is tudnak menni. Németországban is vannak olyan vélemények, hogy korlátozni kellene a sztrádákon a megengedett sebességet – tette hozzá.

A szakértő szerint a Volvo lépése rizikós, mert sokan nem szeretik, ha valamit korlátoznak, ugyanakkor pozitívum lehet, hogy ha valaki ezzel a márkával közlekedik, akkor tudható, hogy biztonságosan autózik.

Karner Miklós arról is beszélt: az elektromos autók elterjedésével önszabályozás következhet be, ugyanis másként fogják vezetni az ilyen kocsikat, mert jelentősen csökkenti a hatótávot a nagy sebesség.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjelentek a biztosítói extraprofitadó részletei: sok állampapírt kell venniük, hogy jól járjanak

Megjelentek a biztosítói extraprofitadó részletei: sok állampapírt kell venniük, hogy jól járjanak

A szektor egésze szempontjából kedvezően változik 2025-ben a biztosítók extraprofitadójának (hivatalos nevén pótadójának) a szabályozása: bár a kulcsok módosításával egyes biztosítók jól, mások rosszabbul járhatnak, ha képes lesz a szektor 150-200 milliárd forinttal növelni állampapír-állományát, akkor ennek 30%-ával, vagyis mintegy 50-60 milliárd forinttal csökkentheti extraprofitadóját. A továbbra is élő másik különadóval, a biztosítási adóval együtt 213 milliárd forintot remél a kormány jövőre a szektortól.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×