eur:
409.43
usd:
374.83
bux:
74343.85
2024. november 5. kedd Imre
Nyitókép: pixabay

Az elektromos autókkal vége lehet a gyorshajtásnak

A Volvo 2020-tól 180 km/órában maximalizálja autói sebességét. A lépés egyrészt a biztonságot erősíti, másrészt az elektromos autózásban is fontos szerepe lehet - mondta el az InfoRádiónak az Autós Élet főszerkesztője, Karner Miklós.

A Volvo Cars 180 kilométer/órában korlátozza valamennyi új autójának a maximális sebességét 2020-tól. Hakan Samuelsson, a cég vezérigazgatója egy svéd rádiónak nyilatkozva azt mondta, hogy "nincs ok, ami miatt óránként több mint 180 kilométeres sebességgel kellene haladnia egy autónak, legalábbis nem egy Volvónak. A 2020-tól bevezetésre kerülő sebességkorlátozásnak a célja életet menteni".

A sebességkorlátozást valamennyi Volvo-típusnál bevezetik, természetesen lesznek kivételek, mint például azoknál az autóknál, amelyeket a rendőrség használ - mondta Hakan Samuelsson.

A vállalatvezető szerint a 180 kilométeres óránkénti maximális sebesség önmagában természetesen nem ment életet, de ha csak egy életet is sikerül megmenteni a sebességkorlátozással, már megérte az intézkedést bevezetni.

Önszabályozás jöhet

Ha a jogalkotók nem tesznek azért a traffipaxokon és a sebességmérésen kívül, hogy befolyásolják a közlekedőket, hogy lassabban hajtsanak, akkor azt mondhatják a gyártók, hogy a biztonságot a legfontosabbként szem előtt tartva maguk korlátozza az autók végsebességét – mondta az InfoRádiónak az Autós Élet főszerkesztője.

Karner Miklós az InfoRádiónak azt mondta: a gyorshajtás az egyik legfontosabb baleseti kockázat. A világ autópályáin 120-130 kilométer/órás sebesség a megengedett, de sokan kihasználják, hogy az autók ennél gyorsabban is tudnak menni. Németországban is vannak olyan vélemények, hogy korlátozni kellene a sztrádákon a megengedett sebességet – tette hozzá.

A szakértő szerint a Volvo lépése rizikós, mert sokan nem szeretik, ha valamit korlátoznak, ugyanakkor pozitívum lehet, hogy ha valaki ezzel a márkával közlekedik, akkor tudható, hogy biztonságosan autózik.

Karner Miklós arról is beszélt: az elektromos autók elterjedésével önszabályozás következhet be, ugyanis másként fogják vezetni az ilyen kocsikat, mert jelentősen csökkenti a hatótávot a nagy sebesség.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Horn Gábor: a tendenciák alapján az amerikai elnökválasztáshoz hasonló párharc lehet itthon is 2026-ban

A Republikon Intézet legfrissebb közvélemény-kutatása szerint a Fidesz-KDNP 37, míg a Tisza Párt 36 százalékon áll a biztos pártválasztók között. A mostani felmérés alapján még a Mi Hazánk és a DK jutna be a parlamentbe, ha most vasárnap tartanák a választásokat. A Republikon Alapítvány kuratóriumi elnöke az InfoRádióban elmondta: ha Orbán Viktor–Magyar Péter kérdéssé szűkül le a választás bő másfél év múlva, a többi párt nagyon nehéz helyzetbe kerülhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.06. szerda, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Amerika Kutatóintézetének tudományos munkatársa
Amerikai elnökválasztás 2024: ma eldől Trump és Harris küzdelme, de egyre több a probléma

Amerikai elnökválasztás 2024: ma eldől Trump és Harris küzdelme, de egyre több a probléma

A mai nappal pont kerül a számtalan váratlan fordulatot hozó 2024-es amerikai választási kampány végére, és eldől, hogy az Egyesült Államok következő elnökét Donald Trumpnak vagy Kamala Harrisnek fogják hívni. A küzdelem rendkívül szorosnak ígérkezik: a billegő államokban és az országos pollokban is fej-fej mellett vannak a jelöltek. Az első, Dixville Notchból érkező eredmény döntetlen is lett. Ideális esetben holnap reggelre lehet már látni, ki lesz a következő elnök, de nem teljesen kizárható, hogy ismét kell néhány napot várnunk. Közben a választás folyamatát vihar, áradás, technikai problémák és bombafenyegetések hátráltatják. A legfrissebb fejleményekről és választási eredményekről szóló percről-percre tudósításunkat alább követhetik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 5. 18:33
×
×
×
×