A küldeményazonosítók megadásával az ügyfelek a posta honlapján vagy mobilapplikáción keresztül elérhetik az ajánlott levelek útjáról összeállított információkat, így látható lesz számukra a teljes postai folyamat. A posta keddi tájékoztatása szerint a fejlesztés célja a klasszikus levélpostai szolgáltatások modernizálása.
Több mint 8000 kézbesítő kap ipari mobiltelefont (PDA-t), amelyen rögzítik a küldeményátvételt.
A címzettek ezen a készüléken elektronikusan igazolják aláírásukkal az átvételt, azaz megszűnik a papíralapú adminisztráció.
A mobileszközökön az új típusú személyi igazolvány (e-személyi) azonosító funkciója is használható lesz, a kézbesítéskor a levél átvevője csak odaérinti a kártyáját a PDA-hoz, amely azonosítja, így nem kell külön megadnia személyes adatait, rövidül az átvétel ideje.
A nagyobb forgalmú településeken a PDA-k mellett nyomtatókat is kapnak a levélkézbesítők, amellyel a küldeményértesítőket nyomtatják ki. Erre akkor van szükség, ha címzett, vagy átvételre jogosult személy nincs a címhelyen.
A fejlesztés részeként 2019 folyamán a posta kivezeti a papír alapú tértivevényt,
így az átvétel igazolását elektronikus formában kaphatja vissza a feladó, akár már a tértivevényes levél kézbesítésének napján.
Hét postán kezdik tesztelni
A kialakított informatikai rendszert november második felétől teszteli a vállalat. Hét kézbesítő posta bevonásával - Budapest (Csepel), Ercsi, Gyöngyös, Miskolc, Monor, Sopron, Nagykáta településeken - megkezdi az ajánlott levelek és egy bevezetés előtt álló új szolgáltatás, az azonosított levél teljes feladási, feldolgozási és kézbesítési folyamatainak próbaüzemét az új elektronikus kézbesítési rendszer használatával.
Az új fejlesztés országos kiterjesztése 2019 első felében várható - közölte a Magyar Posta.
A projekt az Európai Unió támogatásával és a magyar költségvetés társfinanszírozásával valósul meg csaknem 2,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból, a Magyar Posta saját forrásból további 3,3 milliárd forintot fordít a teljes programra.