Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
A Lehet Más a Jövő, az LMP ifjúsági szervezetének a CEU melletti szolidaritási tüntetése az egyetem Nádor utcai épülete előtt 2018. november 7-én.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

A CEU mellett demonstrált az LMP ifjúsági szervezete

A Közép-európai Egyetemért (CEU) tartott szolidaritási demonstrációt szerdán Budapesten az LMP ifjúsági szervezete, a Lehet Más a Jövő.

A egyetem épülete mellett, a Zrínyi utcában tartott tüntetésen Ungár Péter, az LMP országgyűlési képviselője azt mondta: a CEU azt szimbolizálja, hogy nem lehet mindig mindenkinek megmondani, mit taníthat, mit gondolhat, és lehet nem egyetérteni. Az ellenzéki politikus kiemelte: ha Soros György nem egyetemet, hanem autógyárat épített volna, akkor a kormány nem elüldözné, hanem adómentességet adna neki és mindent megtenne a maradásáért.

Puzsér Róbert publicista, aki függetlenként pályázik a főpolgármesteri posztra, arról beszélt, hogy ugyan nem kedveli a CEU tevékenységének jelentős részét, nem ért egyet a "genderideológiával", de akkor is kiáll a szólásszabadság, a kutatás szabadsága mellett.

Hangsúlyozta: nem akar olyan városban élni, ahonnan elüldözik az ott tanulni, kutatni vágyókat.

Úgy fogalmazott: "szabad, polgári világban akarok élni, nem kokainista szociopaták által konstruált kafkai újfeudalizmusban".

Pitz Dániel, a Lehet Más a Jövő elnöke arra hívta fel a figyelmet: az "ország legjobb egyetemét" a kormány hatalmi fölényét kihasználva saját törvényeivel üldözi el, mit sem törődve az ott tanulókkal és azokkal, akik a jövőjüket Magyarországon képzelik el. A tüntetők olyan táblákat tartottak a magasba, mint "Szabad ELTE, Corvinus, MTA, CEU" és "Szabad gondolat".

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×