eur:
411.41
usd:
392.46
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
Gyerekek ebédelnek az egyik csoportszobában a XIII. kerületi Meséskert tagóvodában 2016. szeptember 5-én. Az energiatudatos, passzív minősítésű intézményt 1,3 milliárd forintos költséggel hozták létre. Az épület energetikai rendszere majdnem huszadannyi energiát használ, mint amennyit egy hasonló nagyságú hagyományos épületé. Az akadálymentesített óvodában friss szűrt levegő van, emiatt az intézmény állandóan pollen- és allergiamentes.
Nyitókép: MTI Fotó: Kallos Bea

Személyiségfejlesztés az óvodákban

Az intézmény és a szülők együttműködése a kulcsa annak, hogy az óvodások személyisége kibontakozhasson - vallja Bakonyi Anna, az óvodai alapprogramokhoz illeszthető Blum-program pedagógiai szakértője.

Konferencián mutatták be a nagyközönség számára is az óvodapedagógiai Blum-programot. A már több mint 10 éve kidolgozott módszertannal az óvodások személyiségét fejlesztik, az általános gyakorlatnál hangsúlyosabb benne a művészet és a szülők bevonása - közölte az InfoRádióval Bakonyi Anna, a program pedagógiai szakértője.

"Ez egy olyan személyiségfejlesztő óvodapedagógiai program, ami

minden magyarországi intézményben alkalmazható,

a meglévő alapporgramhoz is illeszthető" - fogalmazott Bakonyi, hozzátéve: a programot részleteiben is lehet használni annak függvényében, hogy mik a helyi vagy intézményi sajátosságok, milyenek a szülők és a gyerekek.

A művészetek használata nagyobb hangsúlyt kap ebben a programban, mint bármikor korábban.

"Olyan, terápiás jellegű, személyiségfejlesztő művészeti játékokat használunk, amelyek a személyiség kibontakozását, illetve a közösség erejét, az együttműködést, a kreativitást erősítik"

- folytatta.

A szülők bevonása már most is megvalósul helyenként, de nem olyan mélységben, ahogy az Bakonyiék programjában megvalósul.

Elkészült a "know-how-t" tartalmazó kézikönyv, és néhány óvodai csoportban már tesztelték is a programot. A cél most az, hogy hálózattá váljanak a csatlakozó óvodák, egymástól lesnék el a pozitív technikákat.

"A gyerek személyisége adott, olyan, amilyen. Ám hogy azt hogyan tudjuk kibontakoztatni, milyen együttműködési szinten, az azon múlik, hogyan működik együtt a gyerek pedagógusa a szülővel,

milyen cselekvési lehetőségeket kap a gyerek és a gyerekek - mondta Bakonyi Anna. Hozzátette: a programban mikrocsoportok vannak, mert "nem lehet és nem is szabad együtt mozgatni 30 gyereket".

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×