Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
A sínek beszabályozásán dolgoznak a munkások a kihúzóalagút végén a 3-as metróvonal felújítás alatt lévő Újpest-központ megállóhelyénél 2018. március 27-én. A tavaly év végén kezdődött felújítási munkálatok során megújulnak a 3-as metróvonal északi szakaszán az Újpest-központ, az Újpest-városkapu, a Gyöngyösi utca, a Forgách utca, az Árpád híd és a Dózsa György út metróállomások és az alagútszakaszok. A tervek szerint a munkálatok egy évig tartanak.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Modern távközlési rendszert építenek ki az M3-as metró vonalán

Az ütemterv szerint halad a 3-as metróvonal Lehel tér és Újpest-központ állomások közötti, északi szakaszának felújítása - tájékoztatta a Magyar Időket a BKV Zrt.

A fővárosi közlekedési társaság beszámolója szerint építészetileg teljes körűen megújulnak az állomások. Az akadálymentesítést szolgáló felvonók beépítésének előkészítése jegyében épülnek a felvonóaknák, és folyamatos a peronokhoz vezető lépcsők vasbeton szerkezetének készítése is. A mozgólépcsők lejtaknáit korszerűsítik, illetve az utasforgalmi terek esetében helyenként már a burkolási munkálatok is elkezdődtek.

Hamarosan kezdetét veszi a mai kor követelményeinek megfelelő távközlési és informatikai rendszer kiépítése,

valamint folyamatban van a gépészeti és áramellátó rendszer korszerűsítése is.

Az északi szakasz állomásainak felújításával párhuzamosan az alagútrendszer is megújul, jelenleg szigetelésjavítási és vízelvezetés-kiépítési munkálatok zajlanak. Azt is elmondták, hogy az északi szakasz alagútrendszerében a jobb vágány már teljes egészében elkészült, jelenleg a bal vágány bontását végzik.

Az északi szakasz hat állomásának felújítására vonatkozó szerződés értéke 24,1 milliárd forint, az alagúti munkákra vonatkozó értéke 47,8 milliárd forint. A Kőér utcai járműtelepet is fejleszteni fogják.

A BKV tájékoztatása szerint 2019-ben kibővítik a járműjavító csarnokot, a járműtelepi vágányokat részlegesen felújítják, valamint az áramellátást korszerűsítik. A társaság azokat a korábbi sajtóhíreket is megerősítette, hogy a 3-as metróvonal infrastruktúrájának felújításával összefüggésben kiírt közbeszerzési eljárások még nem zárultak le.

A lap emlékeztetett arra, hogy az Európai Bizottság július 10-i döntése értelmében Magyarország az európai uniós kohéziós alapból a korábbinál többet, 473,4 millió eurót (csaknem 154 milliárd forintot) fordíthat a 3-as metróvonal teljes felújítására. A főváros és a Miniszterelnökség tavaly közös tárgyalódelegációt küldött Brüsszelbe azért, hogy megszerezzék az uniós bizottság jóváhagyását az emelkedő költségek miatt az eredeti beruházási összegnek számító 137,5 milliárd forintnál nagyobb költésekre. Az összeg lehívását a kormány támogatja. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter kedden azt is megerősítette, hogy semmilyen más fővárosi programtól nem vesz el pénzt a 3-as metró megemelt uniós többlettámogatása.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×