Az LMP-s Keresztes László Lóránt parlamenti interpellációjában arról beszélt, hogy a balatoni régió közlekedése mostohagyerek a kormány számára, hiszen a tó környéke nyáron agglomerációként működik, de a közlekedési feltételek ehhez nem adottak. Bár a déli vasútvonalat felújították, csupán 5-10 perccel csökkent a menetidő és továbbra sem légkondicionált a legtöbb vasúti kocsi, míg az északi part fejlesztése jól láthatóan késik – tette hozzá a képviselő.
A politikus a megfelelő vasúti közlekedés mellett a kerékpárutak felújítását és bővítését sürgette.
Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára úgy látta, hogy az ellenzéki képviselő nem megfelelően tájékozott, hiszen 2020-ig 365 milliárd forintot biztosítanak a balatoni régió fejlesztésére, a déli parti vasútvonal pedig 200 kilométer hosszan újult meg. Az államtitkár válaszában kiemelte:
a Budapest-Keszthely vasútvonalon egy óra húsz perccel, a főváros és Siófok között pedig 28 perccel csökkent a menetidő.
Az államtitkár hozzátette, hogy a kormány 2019-től összesen 9 milliárd forintot fordít a balatoni kerékpárút-hálózat fejlesztésére és összekötik a balatoni kerékpárutat Veszprémmel, Budapesttel és Szentgotthárddal is.
Keresztes László Lóránt nem fogadta el a választ, hiszen – mint mondta – az, hogy csupán minden második vasúti kocsi légkondicionált, nem elegendő, és a menetrend is alkalmatlan az utasok igényeinek kielégítésére. A parlament kormánypárti többsége azonban elfogadta az államtitkári választ.