Az autósok csupán 65 százaléka váltott nyári abroncsra, harmaduk télivel autózik még, a négyévszakos abroncsot használók aránya pedig 2 százalékos. Az előző években, 2016-ban és 2017-ben a mérések egy fokkal jobb eredményt mutattak, mindkét évben 26 százalékos volt a júniusi téligumi-használók aránya – derült ki a nonstopgumi és a Használtautó.hu magazinjának közös felméréséből.
Nyárias körülmények között nem csupán nem ajánlott, de kifejezetten veszélyes is téli gumival közlekedni. Már városi, 60 km/órás tempóról is több mint kétszeres fékutat ad egy idősebb téli gumi egy jó nyári abroncshoz mérten. A felmérést végző csapat tesztautója 60 km/óráról indított fékezésnél 16,1 méter különbséget mutatott a nyári abroncs javára, ami több mint 3 autóhossznyi, egy teljes zebrányi többlet fékutat jelent.
Téli gumival autózni nem csupán azért nem ajánlott, mert balesetveszélyes, hanem azért is, mert az alacsonyabb hőmérsékletre tervezett abroncs normál üzemben is megég, felkeményedik az autón, egy vészfékezés esetén pedig nem csak növeli a fékutat, de az abroncs extrém módon torzulhat, lamellái össze is sülhetnek. Mire beköszönt a téli szezon, a gumi erősen megkopik és életveszélyessé válik a vele való közlekedés jeges utakon.
A teljes mintán belül 63 százalékos, azaz a tavalyinál hajszálnyit szerényebb a prémium abroncsot használók aránya, jelentősen nőtt azonban az 5 évnél fiatalabb gumik aránya, míg az átlagos profilmélység mérési hibahatáron belüli mértékben, 5,4-ről 5,3 mm-re csökkent.