Infostart.hu
eur:
387.53
usd:
329.38
bux:
0
2025. december 26. péntek István
A Balatoni Hajózási Zrt. hajója érkezik a siófoki kikötőbe.
Nyitókép: Kollányi Péter

Óriási átalakulás jön a Balaton környékén

A Balaton funkcionális térségének komplex közlekedésfejlesztési koncepciójának elkészítésére írt ki nyílt tendert a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A Felhívás a Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

Ajánlatot az tehet, akinek az utolsó három lezárt üzleti évben közlekedésfejlesztési stratégia és/vagy koncepció készítéséből legalább nettó 200 millió forint árbevétele származott. Az ajánlatok benyújtási határideje május 16 - derül ki a Napi.hu cikkéből.

A koncepció folyamatban lévő és megvalósítani tervezett fejlesztései:

  • A vasúti fejlesztések között szerepel a Szabadbattyán-Tapolca-Keszthely vonal szűk keresztmetszetének a kiváltása, a vonal villamosítása és a központi forgalomirányítás kiépítése. Az első ütembe a Szabadbattyán-Balatonfüred közötti szakasz tartozik. A déli parton Lepsénytől Balatonszentgyörgyig a korszerűsítés nagyrészt elkészült, itt a kiegészítő munkákra kell koncentrálni.
  • A közúti fejlesztések körébe tartozik a Zalaegerszeget - Keszthelyen át - az M7-es autópályával összekötő R76-os jelű gyorsút megépítése.
  • A kerékpáros fejlesztések része a balatoni bringakör bezárása, a Budapest- Balaton kerékpárút megépítése és egy kerékpáros kölcsönzőrendszer létrehozása.
  • A légi közlekedés kapcsán feladat a Hévíz-Balaton Airport légijárat-forgalmának növelése és a kapcsolódó Sármellék-Zalavári iparterületek fejlesztése.
  • A vízi közlekedés fejlesztésébe tartozik a Badacsony és Fonyód közötti kompjárat megvalósítása, valamint a BAHART Zrt. kikötőfejlesztései.
Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×