eur:
410.96
usd:
394.54
bux:
79117.4
2024. november 22. péntek Cecília
Megvan, mikor zárják le a Lánchidat, az Alagutat és a BAH-csomópontot

Megvan, mikor zárják le a Lánchidat, az Alagutat és a BAH-csomópontot

Kezdődnek a csillaghegyi öblözet árvízvédelmi fejlesztési munkálatai - jelentette be Tarlós István. A főpolgármester beszélt a nagy fejlesztésekről is, és egyeztetés indul a fővárosi hajléktalanok sorsának rendezéséről is.

Indulnak a csillaghegyi öblözet árvízvédelmi fejlesztési munkálatai, az előrelépés komoly lesz - jelentette ki a főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján. Tarlós István azt mondta: jövőre megvalósul az Aranyhegyi-patak árvízvédelme és a pünkösdfürdői védmű magasítása.

A Barát-patak torkolatánál azonban nem biztos, hogy a fővárosnak kell megépítenie a védművet, mivel az Budakalász és Pomáz érdeke - tette hozzá.

A főpolgármester azt mondta, hogy a Dunával párhuzamos - római-parti - védmű nyomvonaláról néhány hónapig még folytatható vita. A főváros felkért egy "tudós társaságot", amelyben három egyetemi tanszék, a vízügyi főigazgatóság, valamint a tájépítészek egyik professzora is részt vesz. A grémium feladata, hogy

vitassa meg a római-parti védmű nyomvonalának "szakmai státuszát és követelményeit",

és adjon szakmai véleményt - mondta Tarlós István. Kitért arra is, hogy a part menti nyomvonalat támogatók és ellenzők képviselői is részt vehetnek majd megfigyelőként a megbeszéléseken.

Közölte azt is, hogy a Fővárosi Csatornázási Művek megbízott egy mélyépítési tervezőcéget, hogy készítsen még egy részletes összehasonlító szakvéleményt a Nánási út-Királyok útjai nyomvonalra.

A metrófelújítás ütemezése

A 3-as metró felújításáról szólva a főpolgármester közölte: az északi szakasz felújított állomásainak műszaki átadás-átvétele jövő decemberben történhet meg, ezután következnek majd a déli, végül a középső szakasz állomásai. Az utóbbiakra vonatkozó tenderek várhatóan jövő év elején fognak megjelenni, a szerződéskötések 2018 nyarára várhatók. A déli szakasz állomásain a munka 2018 harmadik negyedévében indulhat és 16 hónapig tart,

a középső szakaszon pedig legkorábban 2019 negyedik negyedévében kezdődhet meg az állomások felújítása.

A felújított orosz metrókocsik állítólagos rozsdásodásáról azt mondta, hogy az nem rozsda, hanem a mosásnál ottmaradt olajfolt.

Tarlós István szólt a 2021-ig megvalósítható nagyprojektekről is. Ezek között említette a Lánchíd és a Váralagút felújítását, amely 29 hónapot vehet igénybe, és 2018 harmadik negyedévben kezdődhet meg.

Várható a BAH-csomópont felüljárójának felújítása is; ennek az átfutási ideje 14 hónap, és 2018 második negyedévében kezdődhet - mondta. A főpolgármester hangsúlyozta, mindenképpen el akarják kerülni, hogy miközben zajlik a metrófelújítás, a Lánchidat, az Alagutat és a BAH-csomópontot is egyszerre zárják le.

A tervek között szerepel a rakparti aluljárók felújítása, valamint a belvárosi és városligeti távfűtővezetékek átépítése is.

Egyeztetés a hajléktalanokról

A hajléktalanokról szólva Tarlós István azt mondta, hogy ma gyakorlatilag csak az nem kap hajléktalanellátást, aki nem kéri, nem akarja vagy nem hajlandó igénybe venni.

A főpolgármester egyúttal

tűrhetetlennek nevezte, hogy a főváros "frekventált pontjai ne legyenek funkcionális használatnak megfelelő állapotban".

Ahol több százezer ember megfordul naponta, például a metróállomások aluljáróiban, ott rendnek kell lenni - jegyezte meg.

A főpolgármester közölte, januárban a Budapesti Rendőr-főkapitányság, a máltai szeretetszolgálat, valamint az ombudsman bevonásával tanácskoznak majd arról, hogy mi a teendő az ügyben. "Emberséges megoldást akarunk, a hajléktalanellátás feltételeit tovább akarjuk javítani, de a városban rendet is akarunk" - hangsúlyozta.

Rámutatott arra is, hogy a fővárosi kezelésű közterületeken továbbra is szabálysértés életvitelszerűen tartózkodni, hiszen az Alkotmánybíróság a hajléktalanrendeletnek ezt a részét korábban nem semmisítette meg, csak a kerületek rendelkezéseit tartalmazó mellékletét. A szabálysértési törvény szerint közérdekű munka, ha pedig valakit hat hónapon belül már kétszer felelősségre vontak emiatt, elzárás is kiszabható. A főpolgármester úgy fogalmazott, hogy a "főváros eddig nem élt ezzel a lehetőséggel, de meg kell fontolni, ne éljünk-e vele a jövőben".

A sajtótájékoztatón részt vett Morva Emília, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat közép-magyarországi régióvezetője, aki elmondta: senkinek nem kell azért az utcán maradnia, mert nincs a hajléktalanellátásban hely. Budapesten a szállásokon 5500 ágy van - a kihasználtságuk most 70-80 százalékos -, és 41 utcai gondozó szolgálat működik.

Kitért arra is, hogy a főváros 20 millió forintos segítségével a hajléktalanok fertőtlenítő fürdetését végző intézmény szolgáltatása, amely nyár közepe óta szünetelt, január végétől egy új helyen újraindul.

Címlapról ajánljuk

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×