Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
A Széchenyi lánchíd 2017. augusztus 23-án. Százhetvenöt éve, 1842. augusztus 24-én helyezte el József nádor a pest-budai Lánchíd alapkövét.
Nyitókép: Balogh Zoltán

Öt év káosz jön Budapest belvárosában

Akár öt évig is elhúzódhat a Lánchíd és a Váralagút felújítása, mert a Fővárosi Közgyűlés szerdai napirendjén szereplő javaslat szerint a korábbi tervekkel ellentétben a két beruházást külön, egymás után valósítják meg.

Kétszer annyi ideig lesz lezárva az Alagút - Lánchíd tengely, mint indokolt lenne - írta a Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezérigazgatója, aki szerint a Főváros és a BKK forráshiány miatt a Lánchíd és az Alagút amúgy korábban egy beruházásként előkészített és egyszerre kivitelezni tervezett felújítását szétválasztja, és nem egyszerre, hanem egymás után csinálja meg. Így a felújítások időtartama összeadódik, ahelyett, hogy egyszerre történne meg a két, ugyanazon útvonalra eső műtárgy felújítása.

Mindez azt jelenti, hogy az Alagút-Lánchíd közlekedési tengely kétszer annyi ideig, 4-5 évig lesz lezárva a forgalom előtt. Ezzel pedig nemcsak az autósokra, hanem a hídon ma is a legtöbb embert átszállító 16-os és 105-ös buszokra, illetve a kerékpárosokra is kétszer olyan hosszú lezárási idő vár.

A 24.hu megkérdezte Kelemen Tamást, a Közlekedő Tömeg Egyesület szakértőjét is, aki jelezte, csak a Lánchíd felújítási munkálatai idén szepterbertől 2021 júniusáig tartanának, ráadásul a Margit híd rekonstrukciója idején - amely egyébként csak két évig tartott - végig fenntartották a közösségi közlekedést, míg a Lánchíd munkálatainál a járókelőket, a tömegközlekedési eszközöket és a kerékpárosokat is leparancsolnák a hídról.

A 24.hu információi szerint a 3-as metró akadálymentesítése 10-12 milliárd forint költséget jelenthet a Fővárosi Önkormányzatnak, részben éppen ez indokolta a Budai Váralagút és a Lánchíd felújításának szétválasztását.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×