eur:
393.29
usd:
364.25
bux:
72076.8
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Kiderül, mekkora alagút épül az M0-ás új szakaszához

Kiderül, mekkora alagút épül az M0-ás új szakaszához

Meghirdette az M0-s nyugati szektor megvalósíthatósági tanulmányának elkészítését az állami infrastruktúra-beruházó.

A fővárost tehermentesítő elkerülő út mindeddig hiányzó, húsz kilométer hosszú, kétszer két sávos gyorsforgalmi szakasza a nyomvonaltól függően 5-10 kilométeren át alagútban vezet majd. A megfelelő nyomvonal kiválasztása után még idén kijelölhetik a kivitelezőt - írja a Magyar Idők.

Meghirdette az M0-s autóút nyugati szektor 10. számú főút és az M1-es autópálya közötti szakaszára a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésének feladatát a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF). A nyertes pályázónak el kell készítenie a környezeti hatástanulmányt, és meg kell szereznie a jogerős környezetvédelmi engedélyt.

A NIF emlékeztetett a közbeszerzési értesítőben megjelent felhívásra, hogy az érintett szakaszra 2010-ben tanulmányterv és előzetes vizsgálati dokumentáció készült.

A tervező feladata az elkészült tervek kiegészítése, valamint a már meglévő dokumentációk felülvizsgálata a vonatkozó, hatályos jogszabályok, szabványok alapján, továbbá az egyes nyomvonalváltozatok megvalósíthatóságának értékelése, összehasonlítása műszaki, gazdaságossági és környezetvédelmi szempontok alapján. Emellett az érintett területen környezetvédelmi, barlangá­szati szakvéleményt, klímaváltozásra vonatkozó kockázatelemzést, valamint költség-haszon elemzést kell elkészíteni.

Az M0-s autóút nyugati szektort 2×2 sávos, fizikai elválasztású autóútnak tervezik. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő honlapján az előkészítés alatt álló projektek közé már korábban felkerült a fővárost körbevevő M0-s autóút befejező szakasza.

A kétszer két sávos, beton pályaszerkezetű autóút a Győr felé vezető M1-es autópályát köti majd össze a pilisi települések felé tartó 10-es úttal. Az új nyomvonal a déli végpontjában a már meglévő körgyűrűhöz csatlakozik Budaörsnél.

Az északi végpontja a még kivitelezésre váró északi szakaszhoz kötődik be. Utóbbi a 10-es főutat köti majd össze az M0-ssal a Szentendre felé vezető 11-es út csomópontjánál Budakalász mellett. Az északi szakasz a tervek szerint hét kilométer hosszú lesz. A körgyűrű hiányzó részének megépülésével a nyugat–kelet irányú közlekedés útvonala 35 kilométerrel rövidül, ennyivel lesz rövidebb annak az útja, aki a fővárost északi irányban kívánja elkerülni, másrészt a fejlesztés jelentős forgalmi terhet vesz majd le a körgyűrű déli szakaszáról.

Az M0-s hiányzó szakaszának megvalósításával kapcsolatban sok időpont elhangzott már. Legutóbb a Kormányinfón Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a témában feltett kérdésre azt válaszolta, hogy az utat a kormány EU-s finanszírozásban akarja megépíteni.

Még az idén le akarják zárni a nyugati szektor nyomvonalával kapcsolatos vitákat, ekkor jövőre elkezdődhetne az építkezés, 2022-ben be is fejeződhetne. A kivitelezőt még idén kiválaszthatják.

Címlapról ajánljuk
Feledy Botond: akár a harmadik legnagyobb frakció is lehet a Patrióták Európáért

Feledy Botond: akár a harmadik legnagyobb frakció is lehet a Patrióták Európáért

Több párt érdeke, hogy az Európai Parlament kitolja a frakciók bejelentésének időpontját. Eredetileg július 4. éjfélkor jár le az informális határidő, az EP alakuló ülésére pedig július közepén kerülhet sor – mondta Feledy Botond. Arra is felhívta a figyelmet, hogy egy frakció megléte és a létszáma meghatározza azt, hogy pénzügyi forrásokban, pozíciókban, felszólalásokban milyen erőt képviselhet majd az Európai Parlamentben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.04. csütörtök, 18:00
Varga Zs. András
a Kúria elnöke
Digitalizáció és AI a követeléskezelésben: mik a veszélyek, mik a lehetőségek?

Digitalizáció és AI a követeléskezelésben: mik a veszélyek, mik a lehetőségek?

A Portfolio és EOS közös szervezésű követeléskezelési konferenciáján kilencedik alkalommal is a követeléskezelési trendek, a hatékonyságnövelés és a fejlődés irányait keressük vezető szakértők segítségével. 2024. szeptember 18-án a fókusz a kintlévőség-kezelésben alkalmazott mesterséges intelligencia és friss digitális megoldások jogi- technológiai- és pénzügyi aspektusain lesz.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×