eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Több tízezer hitelkártya tűnt el

Több tízezer hitelkártya tűnt el

Csökken a hitelkártyák száma, egyre többet vásárolunk vele, az interneten is, viszont készpénzfelvételre nem használjuk - írja a Világgazdaság.

Gyakori, hogy jártunkban-keltünkben hitelkártyát ajánló hoszteszekbe botlunk, "visszautasíthatatlan" pénzvisszatérítős vagy ingyen repülőjegyes akcióikra azonban a lakosság nem igazán vevő. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint idén az első negyedévben 62 ezer hitelkártya tűnt el, már csak 1,31 millió van, ami négyéves mélypont - írja a vg.hu.

Több tízezer hitelkártya tűnt el

Az sem használja, akinek még megvan a hitelkártyája. A vásárlások növekedésének üteme külföldön és belföldön is elmarad a betéti kártyás forgalométól. A hitelkártya használat jelentős része az interneten történik, egy ilyen átlagos tranzakció értéke 13-14 ezer forint körül van.

A hitelkártya-használók egyre inkább tisztában vannak a tudatos felhasználás lehetőségeivel. Hitelkártyával ugyanis a vásárlás ingyenes, és tudatos használat mellett akár teljesen kamatmentes is lehet. A készpénzfelvételért azonban többnyire fizetni kell, lényegesen többet, mint egy betéti kártyánál. Ennek megfelelően a hitelkártyás készpénzfelvételek száma és volumene tovább csökkent. A pontos törlesztés azonban sokaknak nem sikerül. A kamatozó kártyahitelek volumene márciusban és áprilisban növekedésnek indult - olvasható a Világgazdaság cikkében.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Megjelent a McKinsey legfrissebb autóipari trendekre vonatkozó globális fogyasztói felmérése, amelyben több izgalmas megállapítás is található. Természetesen az anyag gerincét az elektromos autózás teszi ki, erre vonatkozik a legtöbb kérdés, és az látszik, hogy a fogyasztók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az elektromos autók vásárlására, de többek között a töltéssel és a költségekkel kapcsolatos vélt vagy valós aggályok továbbra is komoly korlátot jelentenek. A felmérés ezen felül megállapítja azt is, hogy globálisan az EV-tulajok 29 százaléka akar visszaváltani belső égésű motoros autóra, míg az USA-ban ez az arány közelíti az 50 százalékot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×