„Ez eredendően egy érdekképviseleti szervezet, és szerintem úgy is kellene működnie.
Az más kérdés, hogy ezt az érdekképviseleti profilt az elmúlt években – és a magyar sajtó számára nagyon nehéz években – feladta vagy nem érvényesítette. Én alapvetően ezen szeretnék változtatni” - fogalmazott Hargitai Miklós.
A reklámadó ügyével kapcsolatban Hargitai Miklós közölte: problémásnak érezzük, mert egyrészt álláshelyeket fenyeget, másrészt pedig ez is abba a lépéssorozatba illeszkedik, ami a piaci alapon működő sajtó mozgásterét szűkíti.
„De egyébként azt gondoljuk, hogy ez első körben alapvetően kiadói és tulajdonosi érdeksérelem, és második körben érinti az újságírókat” - emelte ki Hargitai Miklós.
Az elnök elmondta, hogy ha olyan jogsérelem történik, ami egyrészt a sajtó jogszerű működését fenyegeti, másrészt újságírókat is hátrányosan érint, akkor a MÚOSZ-nak fel kell lépnie, amire egy többlépcsős intézkedési rendszerre készülnek.
„Az első lépés, hogy megszólal a szervezet, és például kiad egy tiltakozó közleményt vagy állásfoglalást. A második, hogy az illetékes hatóságokhoz fordul – ez lehet a médiahatóság, lehet ügyészség – feljelentést tesz, és nemzetközi fórumokhoz is lehet fordulni” - sorolta a vezető.
„Nyilván a fokozatosság elvét be kell tartani, de ezzel a teljes eszközrendszerrel élni kíván a MÚOSZ”
- hangsúlyozta a szervezet elnöke.
„Amikor egy újságírót jogsérelem ér, a MÚOSZ-nak pedig arról kell döntenie, hogy fellép-e az ügyben, két szempontot kell mérlegelnie. Az egyik szempont, hogy az újságíró a MÚOSZ-nak tagja-e, a másik pedig, hogy ez a jogsérelem túlmutat-e az egyedi ügyön, és olyan jelenségnek a tünete-e ami általában érinti az újságírókat” - fejtette ki Hargitai Miklós.
A Magyar Újságírók Országos Szövetségének elnöke hangsúlyozta:
„mivel mi egy egész szakmának vagyunk az érdekképviselete, ilyenkor a MÚOSZ-nak lépnie kell”.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!