A buszgyártók várják az állami cégek pályázatait - közli a Magyar Idők. A gyakran elhangzó véleményre, miszerint a hazai gyártók még nincsenek abban a helyzetben, hogy versenyképes minőséget és mennyiséget lennének képesek előállítani, Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke azt mondta, hogy a minőséggel most sincs baj, megfelelő mennyiség pedig csak akkor lesz, ha lesznek állami megrendelések.
Ismét módosulhat a köznevelési törvény – tudta meg a Magyar Nemzet. Több változtatás is jöhet, ezek között van olyan, amelynek a pedagógiai szakképesítésű, nevelőoktató munkát segítő dolgozók nem fognak örülni. A tervezet szerint ugyanis az érintettek a pedagógus életpályamodellben legfeljebb a pedagógus I. kategóriáig juthatnának el, a több fizetéssel járó pedagógus II. vagy mesterpedagógus státusba nem. Az előterjesztők szerint ugyanis „méltánytalan” lenne, ha egy pedagógus szakképzettségű segítő dolgozónak ugyanolyan minősítésen kellene
átesnie, mint egy pedagógusi munkakörben dolgozónak, és az is, ha a minősítési eljárás követelményei eltérők lennének a két foglalkoztatotti körben.
A Népszabadság ahogy múlt héten, ma sem jelent meg.
Sem a budapestiekkel, sem a kormánypárti főpolgármesterrel, de még a fideszes kerületi polgármesterekkel sem konzultált a kormány, mielőtt döntött az új szuperkórház helyszínéről – tudta meg a Magyar Nemzet Tarlós Istvántól. A főpolgármester a lapnak elmondta: az ügyben személyesen ő maga és még legalább öt kerület polgármestere mondott véleményt, és a sajtóban is számtalan ötlet látott napvilágot, de a vasárnap Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere által a Kossuth rádióban bejelentett végső helyszín, az M1-es és az M7-es autópálya melletti újbudai lakatlan terület, a Dobogó egyikben sem szerepelt.
A Magyar Idők szerint az új szuperkórház legalább 60 milliárd forintba kerül. Ebben az összegben azonban nincs benne a közlekedési infrastruktúra fejlesztése. A zöldmezős beruházást ugyanis szó szerint zöld mezőbe, egy máig lakatlan, a középkorban vesztőhelyként használt területre tervezik. A Dobogó nevű területen 10 hektár Újbuda önkormányzatának tulajdonában van, illetve több kisebb telek magánszemélyeké.
A Portfolio a Bruxinfo értesüléseire hivatkozva közli, hogy megszületett az Európai Bizottság nagy horderejű döntése a 3 éve húzódó aszfaltügyi vitában. Múlt pénteken a testület úgy döntött, hogy azonnal kifizet mintegy 700 millió eurónyi aszfaltügyi számlát és a magyar hatóságoktól érkező további számlákat is kifizeti a pénzügyi bírsággal csökkentett mértékig.
A Napi.hu-n arról olvashatnak, hogy hiába ácsingóznak a nagyobb európai pénzügyi központok arra, hogy átvegyék London szerepét a pénzügyi világban a Brexit után. A Bloombergnek nyilatkozó szakértők szerint nem képesek erre, és az egész ügyből várhatóan New York profitálhat a legtöbbet.
A pénzcentrum.hu szerint az úgynevezett szolgáltatás-finanszírozó egészségbiztosítással már havi 5-10 ezer forintból nyugat-európai ellátást biztosíthatunk magunknak, ezért a portál már a hálapénz veszteként ír a konstrukcióról. A különböző csomagokból azonban körültekintően kell kiválasztaniuk az ügyfeleknek a számukra legmegfelelőbbet.