Elindult az első vezetőfülke nélkül közlekedő szerelvény a 4-es metróban – közölte a BKV. A társaság hangsúlyozza, hogy a vezetőfülkék elbontásának következtében a fülkét az utastértől elválasztó válaszfal és a vezetőülés eltűnt, így a vonat befogadóképessége megnövekedett.
A vezetőfülke elbontásával a vonat szélvédőjén keresztül különleges rálátás nyílik a metróalagútra. A vezetőpult és a rajta található kezelőszervek megmaradtak, de egy zárható fedél eltakarja őket. A fülkék elbontása folyamatosan történik, amelynek eredményeképpen várhatóan az év végéig az utolsó vezetőfülke nélküli szerelvény is forgalomba áll majd.
A BKV kiemelte, hogy a nemzetközi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az automata üzemmód – a többi között az emberi mulasztás lehetőségének kizárásával – lényegesen biztonságosabb a hagyományos vonatvezérlésnél. A közlekedési társaság szerint a világ és Európa számos nagyvárosában üzemel már automata metró.