Infostart.hu
eur:
383.35
usd:
329
bux:
108182.67
2025. december 8. hétfő Mária

A fogorvosnál is reklamálhatunk

Jár a hat hónapos garancia a fogászati beavatkozások után is - mondta a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője az InfoRádiónak.

„Fontos tudni, hogy egy fogászati magánszolgáltatásnál fizetünk azért, hogy a kezelést megkapjuk, tehát a jogszabály szerint ugyanúgy 6 hónapos garancia illet minket, ha valami baj történik. Nyugodtan vissza lehet menni és kérni, hogy végezzék el újra a beavatkozást, vagy javítsanak a helyzeten” - mondta Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője.

Hozzátette: fontos, hogy a fogászati beavatkozásról mindenképpen kérjünk nyugtát vagy számlát, enélkül ne hagyjuk e a rendelőt.

„A legtöbb helyen készül röntgenfelvétel is, ezt is ki szokták adni a fogyasztónak, de magát a számlát, ami bizonyítja, hogy mennyit fizettünk a szolgáltatásért, mindenképp tegyük el. Nagyon fontos az is, hogy rákerüljön a számlára, ha esetleg implantátumért fizettünk, hiszen ez egy külön termék, és elképzelhető, hogy erre más szavatossági és jótállási idő vonatkozik, mint a kezelésre. De ezt csak akkor tudjuk bizonyítani, ha van róla számlánk” - hangsúlyozta a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője.

Kispál Edit kiemelte, hogy a hat hónap garanciális feltétel a jogszabályban adott, de ennél bárki vállalhat hosszabb garanciális időt, viszont a saját maga által vállalt garanciánál lehetnek feltételek.

„Tudakozódnunk kell az időtartamáról és a feltételekről. Ilyen lehet például, hogy meg kell jelenni a kontrollvizsgálatokon, szakszerűen kell tisztítani az implantátumot, vagy bizonyos szájhigiénés előírásokat be kell tartani” - részletezte a szóvivő.

Kispál Edit szerint erről egy rendelői betegtájékoztatóból vagy a rendelő honlapjáról is lehet tájékozódni.

„A fogyasztók nincsenek tisztában azzal, hogy panaszt tehetnek, illetve sokan azt sem tudják, hogy ezek a több százezres implantátumok is meghibásodhatnak, lehetnek anyaghibásak vagy gyártási hibájuk lehet. Ilyenkor fontos tudni, hogy ki kell-e fizetni újra, vagy garanciaidőn belül ki kell cserélniük. Fontos, hogy az emberek tudják, hogy mindenhol érvényesíthetik a jogaikat” - hangsúlyozta Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője az InfoRádiónak.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bódis László: hazatérő és „rising star” tudósok, külföldi „nagy nevek” köré épül az új magyar tudásközpont-hálózat

Bódis László: hazatérő és „rising star” tudósok, külföldi „nagy nevek” köré épül az új magyar tudásközpont-hálózat

A kutató az első, köré kell felépíteni azt a környezetet, ami vonzza a tehetségeket egy tudásközpontban – erről beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Bódis László, a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója. Világhírű és Nobel-díjas tudósok, illetve feltörekvő tehetségek köré, hosszú távú állami támogatással és nemzetközi együttműködéssel épülnek új központok.

Hack Péter az államfő akadályoztatásáról: a módosítással joghézagot orvosolnának, de komoly viták várhatók

Az Alaptörvény szerint a köztársasági elnök átmeneti akadályoztatását az államfő, a kormány vagy bármely országgyűlési képviselő kezdeményezésére az Országgyűlés állapíthatja meg egyszerű többséggel. A mostani javaslat alapján az Alkotmánybíróság nélkül nem lehetne így határozni. Hack Péter az InfoRádióban azt mondta, a javaslatban megfogalmazott megoldáshoz nem társul probléma, a vitákat az eltérő jogi megítélések erősíthetik fel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×