Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós

Már a múlt század végén is elavult volt a Nyugati pályaudvar

A vasút üzemmódváltása a Nyugati pályaudvar különféle épületeit és hajdani területének egyes részeit fölöslegessé tette -- mondta az InfoRádiónak a Budapesti Műszaki Egyetem Út- és Vasútépítési Tanszékének docense. Kazinczy László felhívta a figyelmet, hogy az utazóközönségtől évekig tartó, nagy áldozatokat követel majd a pályaudvar átépítése.

„A Nyugati pályaudvar minden szempontból elavult. Nemhogy a 21-dik, de a 20-dik század második fele követelményeinek sem felelt meg, indokolt az átépítése. Egyrészt azért, mert megváltoztak a vasútüzemi körülmények, üzemmódváltások történtek: gőzvontatásról dízelre, arról elektromosra, a mozdonyvonatos vontatásról motorvonati szállításra, ezek más technológiát, tárolási körülményeket igényelnek. Nagy értékű elektronikai berendezések vannak a vonatokban, a vágányhálózat, a biztosítóberendezés is elavult, tehát a pályaudvart mindenképpen át kell építeni. Területek is feleslegessé válnak, a technológiák fejlődése miatt nincs annyi helyre szüksége a vasútnak. Ahhoz, hogy a város belsejében további évtizedeket, évszázadokat tudjon megélni, a pályaudvart és a környezetét át kell építeni” - hangsúlyozta a BME Út- és Vasútépítési Tanszékének docense.

A hírek szerint 2018 és 2022 között történne a Nyugati pályaudvar felújítása és a Podmaniczky Park építése. Arról, hogy ez mivel jár majd, Kazinczy László azt mondta: „nagyon nehéz közlekedési viszonyokra kell majd számítani az átépítés a négy évében. Mivel a vonatok nem tudnak a pályaudvar területére bemenni, kisebb, budapesti állomásokon fognak megfordulni. Ennek kicsi próbája volt a tavaly nyáron, amikor két hétig a korábbi állomások: Újpest, Kőbánya-Kispest és Kelenföld vette át a végállomás szerepét. Az utasoknak hosszabb menetidővel, több átszállással kell számolniuk.”

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

A Nemzetközi Atomenergia-ügynökség (NAÜ) friss jelentése szerint megrongálódott a csernobili szarkofág a februári dróntámadást követően, így nem tudja ellátni elsődleges biztosági feladatát, vagyis a sugárzás megakadályozását. Bassár el-Aszad bukott szíriai diktátor egykori hívei szervezkednek Moszkvából, a céljuk, hogy felkeléseket szítsanak az új kormány ellen, és visszaszerezzék elvesztett befolyásukat. Állítólag már 50 ezernél is több harcost számlál a mozgalom. Oroszország tengeri blokáddal válaszolhat az ukrán kikötőkből induló áruszállítmányokra az orosz tartályhajókat ért ukrán dróntámadások után. Ez az akció azonban sok veszélyt rejt: Moszkva pontosan a növekvő veszteségek miatt vonult vissz a Fekete-tengerről.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 6. 14:02
×
×
×
×