Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nem lehet megakadályozni a kerékpározás terjedését

Nem lehet megakadályozni a kerékpározás terjedését

Egy kiszivárgott városházi dokumentum szerint jelentős változások léphetnek életbe Budapesten a kerékpáros közlekedésben. Kürti Gábor, a Magyar Kerékpáros Klub elnöke az InfoRádióban azt mondta, ha a sajtóban megjelent tervek megvalósulnak, az jelentősen visszavetheti a fővárosi kerékpáros kultúrát.

„Jellemzően öt kilométer az a csúcs, amit a legtöbben kerékpároznak, ezért ha ötszáz vagy ezer méter kerülőre kényszerítenek egy biciklist, akkor ezzel egyértelműen a kerékpározást szorítják vissza” - emelte ki a Magyar Kerékpáros Klub elnöke.

Kürti Gábor elmondta: „a klubunk beadott egy javaslatcsomagot a főváros számára, mert Tarlós István nem fogadott minket. Szelenczey Balázs alpolgármesterhez irányított, abban maradtunk, hogy elkészítünk egy anyagot, ami segíthet a városnak, hogy milyen irányban érdemes még a kerékpározással foglalkoznia. Nem kaptunk választ, de a beadás után egy héttel megszületett ez az utasítás.”

„Nincsenek kerékpárosok és autósok, ha vannak, én például mindkettő vagyok. Nem a kerékpárosok vannak a célkeresztben, hanem általában más irány kezd kialakulni. Ahol ezeket a pontokat először megemlítette a főpolgármester, a futóversenyeket is kritizálta. Nem nagyon értem. Nagy probléma nincsen, biciklizni mindig lehet majd a városban. Sokan el is kezdték, nagyon jó dolgok is születtek, talán nem is csak kerékpáros szempontból, hanem sokkal inkább a közösségi közlekedés, a közlekedésszervezés és az autós közlekedés szempontjából is” - fogalmazott a Magyar Kerékpáros Klub elnöke.

Nem lehet megakadályozni a kerékpározás terjedését

Arról, hogy a külön kerékpársáv felfestése nem lesz kötelező és a buszsávokban sem lehet majd kerékpározni Kürti Gábor kijelentette: „volt egy klassz buszsáv-program Budapesten, sok helyen van ilyen, például Londonban is. Sokan azt mondják, ez lassítja a közlekedést, ez tényszerűen cáfolható.”

„A kerékpáros jelzés nagy biztonságérzetet ad a kerékpárosoknak, illetve mindenki számít rájuk, azzal van gondja a főpolgármesternek, hogy olyan helyen, például a Margit hídon, is van kerékpáros piktogram, ahol van kerékpárút. Ez azért hasznos, mert általában a kerékpárutak egy oldalon épültek, a járdán szubjektív biztonságérzetet ugyan adnak, de a gyalogosokkal közös felület nagy gondot okoz” - emelte ki a Magyar Kerékpáros Klub elnöke.

Kürti Gábor úgy fogalmazott: „érzek egy olyan szándékot, hogy meg kell regulázni a kerékpáros közlekedést, talán túl sok kerékpáros lenne. Nagyon terjed a kerékpározás, tizenegyszeresére nőtt a kerékpárosok száma tíz év alatt, nem tudom, hogy ezt meg lehet-e akadályozni. Az idő a kerékpározásnak dolgozik, a kerékpározás és a gyaloglás fog elsőbbséget élvezni, nem tudom, hogy ebben a ciklusban, de drukkolok, hogy visszakozzanak ebből a javaslatból.”

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×