Egyetlen adatból nem lehet sokat megtudni egy középiskoláról, nyolc-tíz egybehangzó másikból azonban már következtetni lehet arra, hogy az adott intézmény jó vagy kevésbé az - mondta az InfoRádió által megkérdezett oktatáskutató.
Neuwirth Gábor szerint a legfontosabb mutató nem az, hogy egy-egy középiskolából a diákok hány százaléka kerül be a felsőoktatásba, hiszen az egyes iskolatípusok másra-másra készítik fel az oda járókat: a gimnáziumok elsősorban a továbbtanulásra, míg a szakközépiskoláknál ugyanilyen fontos a szakma elsajátítása.
Fontos mutató lehet, hogy a gyerekek milyen eredményeket érnek el az érettségin, hány százalékuknak van nyelvvizsgája, vagy milyen eredményeket érnek el a tanulmányi versenyeken - közölte a szakértő.
A gyerekek tanulmányi eredményei Magyarországon nagyban függnek attól, hogy milyen környezetből jönnek, milyen szüleik iskolázottsága, anyagi helyzete - magyarázta Neuwirth Gábor.
A felsőoktatási intézmények, ha népszerűek, kiválogathatják a legjobbakat, ez azonban nem mond arról semmit sem, hogy milyen az adott intézmény oktatási színvonala - mondta az oktatáskutató.
Az egyetemeket, főiskolákat világszerte aszerint ítélik meg, hogy milyen a tudományos fokozattal rendelkezők aránya, és, hogy az oktatók közül hányan publikálnak - fűzte hozzá a szakértő, aki azt is hangsúlyozta, hogy az oktatók tudományos karrierje alapján nem lehet arra következtetni, hogy hogyan foglalkoznak a diákjaikkal.
Hanganyag: Hegedûs Zsuzsa