Összesen hat szerződést kötött a BKV az AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt.-vel 2007-ben. A hatból négy kisebb értékű - 8 és 50 millió forint közötti - egyszeri szerződés teljesült, kettőt pedig öt évre, 2012-ig kötött meg a közlekedési cég - derült ki Balogh Zsolt, a BKV vezérigazgató-helyettesének beszámolójából.
Az egyik ilyen szerződés évi 125 millió forintról, a másik pedig évi 375 millió forintos keretösszegről szól, ami öt évre összesen 2 és fél milliárd forint kifizetését teszi lehetővé. Balogh Zsolt elmondta: az éves keretösszeget nem mindig használják ki, tavaly például a 375 milliós keretből csak 28 millió forintot fizettek ki. Igaz, ez a szerződés az év végén köttetett.
Teherautóval a közgyűlésbe
Arra a kérdésre, hogy milyen feladatokat vállalt és végzett el a cég, a vezérigazgató azt mondta, hogy az elmúlt egy évben ötezer dokumentumot állított elő az AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt., amelyeket azért nem hozott magával az ülésre, mert kisteherautót kellett volna igénybe vennie.
A cég huszonkét szakembere 8.410 munkaórát töltött el a 4-es metró építésének tanulmányozásával, segítésével, ami a BKV szerint 20 ezer forintos óradíjat jelent.
Balogh Zsolt elmondása szerint a társaság többek között a 4-es metró építésével kapcsolatos általános vezetői tanácsadást, projektmenedzsment-támogatást végzett, testre szabta az információs rendszereket, használati támogatást nyújtott azokhoz, és követte a megvalósulást, megvalósítási tanulmányterveket készített, koordinációs támogatást adott, valamint minőségbiztosítást nyújtott.
Havonta 9 millió
Az ellenzék arra is kíváncsi volt, hogy miért 2012-ig szól a szerződés, ha a metrót 2011-ben adják át. Erre a BKV vezetése azt válaszolta, hogy a második, Bosnyák térig tartó szakasz építését is belekalkulálták a szerződésbe.
Kérdésre Balogh Zsolt elmondta: nem tud olyan esetről, hogy jegyzőkönyvvezetésért 9 millió forintot fizettek volna ki.
Az ellenzék nem kapott választ arra a kérdésre, hogy az AAM szakemberei valóban egy "beépített titkosszolgálatként" működtek-e a BKV-ban, de arra sem érkezett meggyőző válasz, hogy miért volt szükség a szerződtetésükre.
A beruházásnak van egy koordinátor szervezete, az Eurometro Kft., és hamarosan egy úgynevezett független mérnököt is felvesznek erre a feladatra.
Év végi munkaszünetet rendelt el a kormány