Három vasutas szakszervezettel sikerült megállapodást kötnie a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak a vasúti mellékvonalak üzemeltetésének kérdéseiről, eggyel, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetével azonban nem - mondta az InfoRádiónak a tárca államtitkára.
Garamhegyi Ábel közölte: a megállapodás nem módosít azon az elképzelésen, amely szerint 2008-ban zárnak majd be vasúti szárnyvonalakat.
A GKM a megállapodásban azt ígérte, hogy amennyiben a vonalak megszüntetése negatív hatással lesz a vasúti munkavállalókra, mindent megtesz annak érdekében, hogy az a lehetőség szerinti legkisebb legyen - magyarázta az államtitkár.
Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetéről szólva Garamhegyi Ábel elmondta: a tömörülés képviselőinek álláspontja a tárgyalások során is változott, emellett ez a szervezet volt a legkevésbé kompromisszumkész.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára közölte: a VDSZSZ megállapodástervezete kizárta a 38 szárnyvonalon a szolgáltatóváltást, valamint a térségi vasúti modell kialakítását.
Garamhegyi Ábel jelezte: a szakszervezet csak akkor lett volna hajlandó megegyezni, ha megfelelő biztosítékokat látnak arra, hogy a gazdasági tárca óriási pénzeket fektet a mellékvonalak fejlesztésébe, ez azonban ellenkezik a vasúti reform koncepciójával.
Hanganyag: Rezsek Gyõzõ