Kondorosi Ferenc közölte: jelenleg egyeztetés folyik az elképzelésről, és mivel új jogintézményről van szó, érthetően vitákat vált ki alkalmazásának lehetősége.
A kormánybiztos kifejtette: érdemes komolyan venni azt a megfontolást, hogy mentesüljön az objektív felelősség alól az üzemben tartó, ha tartós lízingbe, használatba adta a gépkocsit, vagy ha az autót vezető személy a hatóság előtt teljes bizonyító erejű okiratba foglalt beismerő vallomást tesz.
Célszerűnek látszik alkalmazni azt a megoldást, hogy ilyenkor az üzemben tartó ne legyen büntethető - hangsúlyozta a politikus, hozzátéve: ezzel összefüggésben közel 60 módosító indítvány nyújtottak be, amelyeket a kormányzati szervek vizsgálnak.
Kérdésre válaszolva Kondorosi Ferenc azt mondta: az objektív felelősség jogilag alkalmazható megoldás.
Hetek óta hangsúlyozom, hogy az üzemben tartó menekülési lehetőségét biztosítani kell, ha hitelt érdemlő módon igazolható, hogy nem ő vezetett - fűzte hozzá.
A kormánybiztos szerint a lényeg a kiskapuk bezárása, hogy ne lehessen csak úgy közeli hozzátartozóra hivatkozni például a gyorshajtásnál.