A fővárosi kabinet hétfőn tárgyalt arról a kormányzati negyeddel kapcsolatos koncepcióról, amely egy szeptember végi megbeszélés alapján készült. Az egyeztetésen a főváros és a gazdasági tárca vezető szakemberei vettek részt.
A koncepció javasolja, hogy bontsák el a Nyugati téri felüljárót és számolják fel a pályaudvar melletti buszpályaudvart.
A Nyugati pályaudvar fogadócsarnokából, az úgynevezett Eiffel-csarnokból kikerülnének a vágányok, és a terület reprezentatív, zárt köztérré válna. Az InfoRádió ugyanakkor úgy tudja, hogy a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal nem támogatja a vasúti funkció kiköltöztetését a csarnokból.
Bővül a Podmaniczky utca
A pályaudvar területére befutó vágányok számát 17-ről 8-ra csökkentenék. A megmaradó vágányokat részlegesen vagy teljesen felülépítenék, de még azt a verziót sem vetették el, hogy az egész pályaudvart a Rákosrendezőre telepítsék ki.
Már az építkezés első ütemében, azaz jövő év végéig kétszer két sávosra bővülne a Podmaniczky utca, sőt szükségesnek tartják a Ferdinánd híd elbontását és alagútba helyezését.
A kormányzati negyed utasforgalmi igénye miatt a készülő szabályozási terv javasolja a kiskörúti villamosvonal néhány éven belüli meghosszabbítását a Ferdinánd hídig. A villamos a Podmaniczky utcán és a Dózsa György úton haladna a Ferdinánd híd vonaláig, ahol át lehetne szállni a Váci úti meghosszabbított vonalon érkező 14-es villamosra.
A koncepcióról szóló tájékoztatót a fővárosi kabinet megtárgyalta és tudomásul vette.
Mostantól büntetni is fog a Google Térkép