A nagy fővárosi rendezvényeket általában egyedi módon készítik elő, központi szabályozás nincsen - mondta az InfoRádiónak a Fidesz közlekedési szakértője.
Szálka Miklós közölte: a közlekedési ügyosztály forgalomtechnikai alosztálya foglalkozik az ilyen események szervezésével, együttműködésben a rendezőkkel.
A fideszes politikus szerint nem jó ez a gyakorlat, mert kihasználatlanok maradnak a korszerű lehetőségek; a szervezés most a 70-es évek szintjén folyik.
Szálka Miklós úgy véli: szükség lenne az ilyen nagy rendezvények lebonyolítását szabályozó jogszabályokra.
Hozzátette: a legtöbb nyugati országban a közlekedés rendjéért felelős rendőrségi részleget a főpolgármester irányítja, hiszen ebben az ügyben általában éppen őt teszik felelőssé. Fontos lenne tehát, hogy hatása is legyen erre a szervre.
A politikus úgy véli, hogy az illetékesek ma ad hoc döntéseket hoznak az útlezárások ügyében, és nem vizsgálják azt, hogy lenne-e a forgalmat kevésbé korlátozó megoldás.
Szálka Miklós szerint ez annak a jele, hogy általában politikai és nem szakmai döntések születnek.
Nem kértek forgalomtechnikai tervet
Ha egy rendezvény szervezője kéri, hogy a főváros forgalmi szabályozási tervet készítsen, ezt megteszik - mondta az InfoRádiónak a fővárosi önkormányzat közösségi közlekedési tanácsnoka. Dancs Gábor kiemelte: ennek költségét a szervezőnek kell állnia.
Az elmúlt tíz évben egyszer sem volt szükség forgalomtechnikai intézkedésekre a Forma-1-es Magyar Nagydíj idején - tette hozzá.
Dancs Gábor szerint a Forma-1 mintegy 60 ezer autóst ültetett kocsiba, ami egy enyhébb hétköznapi autóforgalomnak számít, és a főváros készített volna forgalomtechnikai tervet, ha szükség lett volna rá, de a rendezők ezt nem kérték.
A Kós Károly Sétány hétvégi lezárása nem a közlekedésszervezés, hanem pénz hiánya miatt maradt el az idén nyáron - hangsúlyozta a tanácsnok.
Hanganyag: Hegedûs Zsuzsa