eur:
394.47
usd:
354.59
bux:
0
2024. szeptember 17. kedd Zsófia

Az útlezárások ügyében is politikai döntés születik?

A Forma-1-es Magyar Nagydíj idején lezárták a Lánchidat, a Kós Károly sétányt viszont nem. Az InfoRádió utánajárt annak, hogy kik és milyen elvek alapján hozzák meg a forgalomkorlátozó döntéseket. Szálka Miklós, a Fidesz közlekedési szakértője szerint erre semmilyen szabály nem létezik, pedig szükség lenne rá. A fővárosi önkormányzat közösségi közlekedési tanácsnoka ugyanakkor elmondta, hogy a Forma-1 mintegy 60 ezer autóst ültetett kocsiba, ami egy enyhébb hétköznapi autóforgalomnak számít, és a főváros készített volna forgalomtechnikai tervet, ha szükség lett volna rá, de a rendezők ezt nem kérték.

A nagy fővárosi rendezvényeket általában egyedi módon készítik elő, központi szabályozás nincsen - mondta az InfoRádiónak a Fidesz közlekedési szakértője.

Szálka Miklós közölte: a közlekedési ügyosztály forgalomtechnikai alosztálya foglalkozik az ilyen események szervezésével, együttműködésben a rendezőkkel.

A fideszes politikus szerint nem jó ez a gyakorlat, mert kihasználatlanok maradnak a korszerű lehetőségek; a szervezés most a 70-es évek szintjén folyik.

Szálka Miklós úgy véli: szükség lenne az ilyen nagy rendezvények lebonyolítását szabályozó jogszabályokra.

Hozzátette: a legtöbb nyugati országban a közlekedés rendjéért felelős rendőrségi részleget a főpolgármester irányítja, hiszen ebben az ügyben általában éppen őt teszik felelőssé. Fontos lenne tehát, hogy hatása is legyen erre a szervre.

A politikus úgy véli, hogy az illetékesek ma ad hoc döntéseket hoznak az útlezárások ügyében, és nem vizsgálják azt, hogy lenne-e a forgalmat kevésbé korlátozó megoldás.

Szálka Miklós szerint ez annak a jele, hogy általában politikai és nem szakmai döntések születnek.

Nem kértek forgalomtechnikai tervet


Ha egy rendezvény szervezője kéri, hogy a főváros forgalmi szabályozási tervet készítsen, ezt megteszik - mondta az InfoRádiónak a fővárosi önkormányzat közösségi közlekedési tanácsnoka. Dancs Gábor kiemelte: ennek költségét a szervezőnek kell állnia.

Az elmúlt tíz évben egyszer sem volt szükség forgalomtechnikai intézkedésekre a Forma-1-es Magyar Nagydíj idején - tette hozzá.

Dancs Gábor szerint a Forma-1 mintegy 60 ezer autóst ültetett kocsiba, ami egy enyhébb hétköznapi autóforgalomnak számít, és a főváros készített volna forgalomtechnikai tervet, ha szükség lett volna rá, de a rendezők ezt nem kérték.

A Kós Károly Sétány hétvégi lezárása nem a közlekedésszervezés, hanem pénz hiánya miatt maradt el az idén nyáron - hangsúlyozta a tanácsnok.

Hanganyag: Hegedûs Zsuzsa

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bendarzsevszkij Anton: vörös vonalat lép át a Nyugat a nagy hatótávolságú rakéták oroszországi bevetésével

Bendarzsevszkij Anton: vörös vonalat lép át a Nyugat a nagy hatótávolságú rakéták oroszországi bevetésével

A nyugati szövetségesek és Ukrajna az amerikai ATACMS és a brit Storm Shadow rakéták használatával újabb vörös vonalat léphetnek át, ami valószínűleg megvalósul, csak az időzítés kérdéses – mondta az InfoRádióban az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatója. A biztonságpolitikai szakértő arról is beszélt, van-e realitása annak, hogy az oroszok válaszcsapásként nukleáris fegyverekhez nyúlnak.

"Debütál" a nagymarosi mobilgát - képek

Soha nem használták még, 2 és fél kilométeren hivatott védeni a települést a Dunakanyarban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.17. kedd, 18:00
Velkey György
a Magyar Kórházszövetség elnöke, a Magyarországi Református Egyház Bethesda Gyermekkórházának főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 17. 06:57
×
×
×
×