Ha találomra megkérdeznénk néhány most felvételizett diákot, jó esély lenne rá, hogy találnánk közöttük leendő gazdasági és marketingszakembert, kereskedelmi és vendéglátóipari pályára készülőt, sőt, bizonyára könnyen bukkannánk reménybeli közgazdászra, vagy kommunikáció szakos diákra is. Idén ugyanis ezek voltak a slágerszakok.
A szakember szerint vendéglátóipari és turisztikai szakemberekre is szükség van, hiszen a turizmus folyamatosan fejlődik Magyarországon, és ez valószínűleg a jövőben is így lesz.
Szavai szerint annak sem lesz gondja az elhelyezkedéssel, aki marketinges vagy egyéb gazdasági pályát választ magának.
Mint mondta, a gazdasági területen belül a pénzügyi és számviteli szakok iránt ráadásul mintha csökkent volna a diákok érdeklődése az elmúlt években, holott ilyen szakemberekre egyre nagyobb igény van. Ahogy fejlődik a magyar gazdaság, korszerűsödnek a hazai vállalatok, úgy van szükség például egyre több kontrollerre vagy könyvelőre.
Lukács Zsolt azt azonban már nem érti, hogy a jogi egyetemek iránt miért ilyen nagy az érdeklődés, azt pedig végképp nem, hogy a kommunikáció szakok iránt miért ilyen nagy az érdeklődés. Mint mondta, az állásközvetítő cégek szinte egyáltalán nem keresnek ilyen végzettségű fiatalokat. Ráadásul az erre jelentkezők közül végül nagyon kevesen maradnak kommunikációs területen.
A szakember ezt a túlzott érdeklődést csak egy rossz divatnak tartja, amelynek azonban nincs munkaerőpiaci alapja.
Hanganyag: Seres Gerda