A Levegő Munkacsoport emlékeztet arra: az útdíjat csak az autópályákra, autóutakra és az országos főutak egyes részeire tervezik kivetni, ami azt eredményezné, hogy a kamionok nagy része a településeken keresztül vezető mellékutakat használná.
A civil szervezet Kóka János gazdasági és közlekedési miniszternek írt levelében arra is felhívja a figyelmet, hogy Magyarországon a vasút pályahasználati díja kétszer olyan magas, mint Ausztriában, a tehergépkocsik útdíjának tervezett mértéke viszont az osztrák szint felét sem érné el.
A Levegő Munkacsoport szakértője, Varga Márton szerint igazságtalan és gazdasági szempontból elhibázott lenne, ha az állam nagyobb arányban vállalná át a teherfuvarozástól a közutak fenntartásának terheit, mint a vasúti pályáét.
Ezért a közút használatáért a tehergépkocsikra kivetett díjat is az osztrák mérték kétszeresében kellene megállapítani - érvel a környezetvédő szervezet.
Lottó - Harmincan is eltaláltak öt számot