Borsik János emlékeztetett: többször fordultak a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és a Nemzeti Közlekedési Hatóság vezetéséhez, hogy hozzanak azonnali intézkedéseket az utasok, a mozdonyvezetők és a vasutasok biztonsága érdekében.
A szakszervezet álláspontja szerint a jelenlegi jogi szabályozás nem felel meg a biztonsági elvárásoknak, a foglalkoztatási és szakmai szabályok megszegése pedig gyakorlattá vált a vállalkozó vasutaknál.
Veszélybe került a mozdonyvezetők foglalkoztatás biztonsága is, mert több vasútvonalat fel akar számolni a GKM, tekintet nélkül az eddigi tiltakozásokra, a társadalmi, lakossági és munkavállalói érdekekre - közölte.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete 2007. június 13-án hozta létre a sztrájkbizottságot és egyeztető tárgyalásra hívta fel a GKM vezetését.
A szakszervezet emlékeztet arra, hogy az első tárgyalásra június 28-án került sor, a másodikra július 13-án, az utóbbi egy órán belül véget is ért.
A szakszervezet tájékoztatása szerint a sztrájkra a mozdonyvezetők felkészültek, a szakszervezet a MÁV társaságaival és a GYSEV szakértőivel az elégséges szolgáltatásról tárgyal.
Óránként 8 centi emelkedés - Így áll a Duna vasárnap délelőtt