eur:
394.85
usd:
356.49
bux:
73003.59
2024. szeptember 14. szombat Roxána, Szeréna

"Ha az elégedetlenség nem ér el bizonyos fokot, a szakszervezetek tehetetlenek"

Néhány évtizedes lemaradásban van a magyar sztrájk-kultúra a nyugat-európaihoz képest. Ezzel magyarázza a Mozdonyvezetők Szakszervezetének ügyvezető alelnöke, hogy míg Olaszországban szinte kéthavonta tartanak munkabeszüntetést a vasutasok, nálunk még nagyobb elégedetlenség esetén is ritka sztrájk. Borsik János az InfoRádió Aréna című műsorában elmondta azt is, hogy aggódnak a vasút biztonsága miatt, a szakszervezet ezért Kóka Jánoshoz fordult.

A sztrájk-kultúrát illetően van néhány évtizednyi elmaradásunk - emlékeztetett Borsik János, aki szerint valami probléma van Magyarországon, ha az embereket a konvergencia-program megszorításai, a járulékok emelése sem tudja összefogásra, közös tiltakozásra késztetni.

"A szakszervezetnek egy dolga van, hogy megszervezze a sztrájkot. De ha az emberekben az elégedetlenség nem ér el bizonyos fokot, ha nem alakul ki a közös fellépés igénye, akkor a szakszervezetek ezt nem tudják helyettesíteni" - hangsúlyozta a Mozdonyvezetők Szakszervezetének ügyvezető alelnöke.

Borsik János elmondta, hogy a szakszervezet aggódik a vasút biztonsága miatt is, veszélyeztetve látja az utasok, a vasúti dolgozók és az áruk biztonságát.

"Nem mindegy, hogy egy fuvarozó megbízik-e a vasutakban, s miután kormányrendelet írja elő a gazdasági és közlekedési miniszternek, hogy irányítsa és ellenőrizze a tárcához tartozó hatósági munkát, ezt kérjük számon rajta" - mondta Borsik János.

Beszámolt arról, hogy június 13-án küldtek Kóka Jánosnak egy levelet, amelyben egyeztető tárgyalást kezdeményeztek a tárca vezetőivel a munka törvénykönyv és a sztrájktörvény vonatkozó rendelkezései alapján. "A miniszter nem válaszolt a mai napig, ezért július 4-én a küldöttközgyűlés meghozza azokat az ilyenkor kötelező döntéseket" - figyelmeztetett a szakszervezeti vezető.

Borsik szerint, ha ez így megy tovább, a kockázati szint hihetetlenül megemelkedik, és nagyobb lesz egy esetleges baleset veszélye, mint az elkerülhetőségének esélye. "Előre szólunk, hogy a hatóság, a miniszter tegye a dolgát" - tette hozzá Borsik János.

Hanganyag: Ignáth Márk

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A Toyota és a BMW után Amerikában is a hidrogénhajtással kísérleteznek

A Toyota és a BMW után Amerikában is a hidrogénhajtással kísérleteznek

Az Astron Aerospace által kifejlesztett motornak nincs szüksége kenőanyagra, hanem hidrogént fecskendeznek a belsejébe, így pedig nem termel semmilyen káros anyagot – mondta az InfoRádióban a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség kommunikációs és vállalati kapcsolatok vezetője. Lakatos Róbert szerint ugyanakkor a tömeggyártása jelenleg még igen költséges, mert nagyon sokba kerülnek az előállításához szükséges fémek.

Hóviharok szeptemberben: itt vannak a legvadabb videók

Boris meglehetősen télies havazást dobott az Alpok keleti területein már pénteken, ám a "móka" folytatódik majd a hétvégén is. A megosztókra feltöltött videók drámai képet mutatnak arról, milyen is az, amikor a nyárból egyik napról a másikra bezuhanunk a télbe.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.16. hétfő, 18:00
Toroczkai László
a Mi Hazánk elnöke, parlamenti frakcióvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×