Infostart.hu
eur:
386.67
usd:
328.46
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Az évtized végére összekötik Egert az M3-assal

Az idén lezárulnak az előkészítő munkálatok, így 2008-ban megkezdődhet az Egert és az M3-as autópályát közvetlenül összekötő út építése, amely a tervek szerint 2010-re készül el. A közel 16 kilométeres útszakasz megépítése több mint 6,1 milliárd forintba kerül.

A kétszer egy sávos szakasz Egert és az M3-as autópálya füzesabonyi szakaszát köti össze - jelentette be a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára.

Garamhegyi Ábel hozzátette: az út kivitelezése műszakilag igen nehéz lesz, hiszen új nyomvonalon halad, és az építőknek bonyolult természetföldrajzi adottságokkal kell megbirkózniuk, ezért a költségei meghaladják a 6,1 milliárd forintot.

Az előkészítés is hosszadalmas volt, mert már a nyomvonal kijelölését is közel egy évtizedes vita előzte meg - emlékezetett Korózs Lajos szocialista országgyűlési képviselő.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×