A korrózió kikezdte a Margit híd korlátját is, így a négyszáz korlátoszlop felét megerősíti a fővárosi közterület-fenntartó - mondta az InfoRádióban a cég illetékes főosztályvezetője.
Ullrich András elismerte: a fémtámaszok meglehetősen kiállnak a korlátból, így balesetveszélyesek lehetnek a járdán közlekedőkre, ám direkt azért, hogy elkerüljék a baleseteket, feltűnő színűre festették a támaszokat.
A főosztályvezető a híd egyre sürgetőbbé váló felújítása kapcsán megjegyezte: bízik abban, hogy amint elkészült a Szabadság híd felújítása és az M0-ás északi híd, azonnal nekikezdhetnek a Margit híd felújításának.
Ullrich András hozzátette: korábban már 250 helyen alátámasztották a híd pályalemezeit, nehogy azok beszakadjanak. Így is veszélyt jelenthetnek azonban az engedély nélkül behajtó túlméretes, túlsúlyos járművek.
Ezeket ugyan lkitiltották a hídról, és nappal nem is merészkednek rá, de éjszaka előfordulhat, hogy valaki egy ilyen járművel felhajt a hídra.
Bár a mérnöki ügyeletet mindig tart a cég és a főváros is, egy ilyen konkrét esetre nincs vészforgatókönyve a fővárosi közterület-fenntartónak - mondta az InfoRádió kérdésére Ullrich András.