Rossz helyen szerepeltette az első és másodfokon eljáró környezetvédelmi hatóság, hogy az M0-ás körgyűrű keleti szektorán, a 3-as számú főút és M3-as autópálya közötti szakaszon az egyik tervezett csomópontot mégsem építik meg.
Ez volt az a formai hiba, amely miatt szeptember végén a Fővárosi Bíróság hatályon kívül helyezte a 8,5 kilométeres szakaszra vonatkozó jogerős építési engedélyt, majd a Közlekedési Főfelügyelet felfüggesztette az építkezést.
Simonyi Ágnes, a Nemzeti Autópálya Rt. környezetvédelmi szakértője elmondta, hogy az engedélyeztetési eljárás előtt elkészített környezeti hatástanulmányban még szerepelt a kérdéses csomópont, a környezetvédelmi engedélyben azonban a korábbi közmeghallgatások és egyeztetések eredményeként már nem.
A környezetvédelmi engedélyből már kimaradt a Timúr utcai csomópont.
Simonyi Ágnes hozzátette, hogy a környezetvédelmi engedélyt első fokon a Közép Duna-völgyi Környezetvédelmi Felügyelőség, másodfokon pedig az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség készítette.
Az említett csomópontot mindkét hatósági szerv a Fővárosi Bíróság által kifogásolt helyen szerepeltette. A Közlekedési Főfelügyelet egyébként pénteken már megindította az új építési engedélyezési eljárást.
A Nemzeti Autópálya Rt. egyelőre nem tervezi, hogy kártérítést igényel a hibázó hatóságoktól. Béni Gyöngyi, a társaság szóvivője azt mondta: arról nincsenek számításaik, hogy mennyibe kerül az építés 60 napos leállítása.