eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Egy teljes évre lezárják a Fehérvári út egy részét

Augusztus 21-étől lezárják a Móricz Zsigmond körtér egy részét, és a Fehérvári utat a Bocskai út és a Kanizsai utca között, a 4-es metró építési munkálatai miatt. A korlátozás várhatóan 2007. augusztusáig marad érvényben.

A lezárásokra azért van szükség, mert megkezdődik a 4-es metró Móricz Zsigmond körtéri és Bocskai úti állomása szerkezetének építése - mondta az InfoRádiónak Gulyás László, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője.

A lezárás miatt a 41-es és a 47-es villamosok augusztus 21-étől 27-ig délbudai végállomásuktól csak Albertfalva kitérőig közlekednek, onnan villamospótló autóbuszok szállítják az utasokat a Móricz Zsigmond körtérig, illetve a Szent Gellért térig.

Augusztus 28-tól a 41-es és 47-es villamosok az ideiglenesen kialakított Kanizsai utcai végállomásig járnak.

A 18-as és 118-as villamosok helyett 18A jelzéssel közlekedik villamos a Fehérvári úton a Savoya Parktól a Kanizsai utcáig. A 18-as és 118-as villamosok észak-budai végállomásukról ideiglenesen a Bartók Béla úton tovább, a Csóka utcáig járnak majd.

Az autóval közlekedők számára kerülőútként a Budafoki utat, illetve a Tétényi út - Bartók Béla útvonalat ajánlják, de Gulyás László arra kéri az érintett fővárosiakat, hogy, ha lehet, inkább a tömegközlekedést válasszák, hiszen ezek az útvonalak már ma is igen terheltek.

A Móricz Zsigmond körtér egy részének lezárása miatt az Október huszonharmadika útról a Fehérvári útra jobbra fordulva a körtér irányában zsákutca alakul ki.

Az útlezárások miatt a 3-as, a gyors 3-as és a 973-as autóbuszok nem érintik a Fehérvári utat, így ideiglenes végállomásuk a Siroki utcához kerül. Nem lehet majd közvetlenül rákanyarodni a Bartók Béla útról a Fehérvári útra sem.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×