eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Új közmunkaprogram indul

Újabb, 370 millió forintos keretösszegű közmunkaprogramot indít a kormány - jelentette be a szociális és munkaügyi miniszter a kormányszóvivői tájékoztatón.

Kiss Péter elmondta: a program szeptember 1-jétől november 30-ig tart, és 1.500 ember számára teremt napi hatórás munkalehetőséget az erdőgazdaságokban.

A minsizter ismertetése szerint a jelenlegi közmunkaprogramban résztvevőkre fejenként 82.500 forint jut havonta.

Ennek minimálbér-arányos részét, mintegy 40.000 forintot kapnak készhez a közmunkások. Az összeg a szociális segélyt váltja ki.

A program keretében a munkavállalók egyebek között turistautak és tanösvények karbantartását, csemete-termesztést, szemétgyűjtést és a közjóléti eszközök felújítását végzik majd el.

A tárcavezető szólt arról, hogy míg 2003-ban és 2004-ben ötmilliárd forintot szántak közmunkaprogramokra, addig tavaly ez az összeg hétmilliárd forint volt, az idén pedig már eléri a 12,6 milliárd forintot.

Font Sándor, a Fidesz országgyűlési képviselője szerint a kormány az önkormányzati választások közeledtén ismét kampányjellegű, véletlenszerű és kiszámíthatatlan közmunkaprogramot hirdet.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×