eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Összevesztek a koalíciós pártok Pécsett

Úgy tűnik, összerúgták a port Pécsett a koalíciós pártok. A szocialisták és a szabad demokraták korábban megállapodtak az együttműködésről, ám új helyzetet terermtett, hogy Toller László sajnálatos balesete miatt az MSZP új polgármesterjelöltet indít. Ma már mindkét szervezet máshogy értékeli a korábbi megállapodást.

A szabad demokraták önálló polgármesterjelöltet indítanak a baranyai megyeszékhelyen. A párt pécsi elnöke az InfoRádióban azt mondta: miután Toller László indulása lehetetlenné vált, a koalíciós pártoknak újabb megállapodást kellett volna kötniük.

Az SZDSZ polgármesterjöltjeként induló Bretter Zoltán szerint semmilyen megállapodást nem rúgtak fel, csupán nem sikerült megállapodniuk a közös polgármesterjelölt személyéről.

A liberális párt helyi elnöke hozzátette: a 24 önkormányzati választókerülettel rendelkező megyeszékhelyen továbbra is támogatnak három szocialista képviselőjelöltet, cserébe ugyanilyen támogatást várnak el a szocialistáktól.

Az MSZP szerint azonban a megállapodás nem Toller László személyére, hanem a közös programokra vonatkozott. Sajnálják, hogy a szabad demokraták önállóan indítanak polgármesterjelöltet, ennek tükrében azonban a szocialisták minden egyéni választókerületben egyedül méretik meg magukat.

Juhász István, az MSZP pécsi elnöke az InfoRádióban azt mondta: pártja képes önállóan is megnyerni az október 1-jére kiírt helyhatósági választást.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×