eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Később érünk a horvát tengerpartra sztrádán

Néhány hetet késik az M7-es autópálya Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszára kiírt pályázat eredményhirdetése, mert Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter kérésére független jogi és műszaki szakértők bevonásával újra megvizsgálják a beadott pályázatokat - közölte a Nemzeti Autópálya Zrt.

A 36 kilométeres szakaszra a Nemzeti Autópálya Zrt. még tavaly decemberben írta ki a pályázatot, és az új szakasznak 2007 végére kellett volna elkészülnie. A pályázati eljárás sorozatos csúszásai miatt az átadási határidő 2008 májusára tolódott.

Az immár harmadik pályázat eredményét a legutóbbi kiírás szerint augusztus 16-án kellett volna kihirdetnie az NA-nak, ám augusztus 10-iki közleményükben már azt mondták, hogy az eredményhirdetés néhány hetet csúszhat, ám ennek ellenére az átadás határideje 2008 májusa marad.

A háttérben az áll, hogy a pályázatok elbírálása után az NA megküldte javaslatát a tender nyertesére a gazdasági miniszternek, ám Kóka János szerdán visszaküldte az indítványt, és azt kérte, hogy független jogi és műszaki szakértők bevonásával újra vizsgálják meg a pályázatokat.

A miniszter azért kérte a felülvizsgálatot, mert a hat pályázó közül négyet - közöttük a két legolcsóbb árajánlatot benyújtó konzorciumot - műszaki kifogások miatt kizártak.

Kóka János szerint felmerült annak a gyanúja is, hogy egyes pályázók annak reményében kínáltak olcsóbb árat, hogy bizonyos munkákra utólag kötnek majd velük kiegészítő szerződést.

Az első fordulóban kért árakból azóta a hat pályázó szinte mindegyike tíz vagy több milliárd forintot engedett, de a három legolcsóbb, 42 milliárd alatti ajánlatot benyújtó céget a harmadik fordulóban kizárták.

A kizártak egyike, a Betonút-Vegyépszer konzorcium vezérigazgató-helyettese szerint az ő ajánlatuk megfelelt a kiírásnak, és ha jogszerűtlenül zárták ki őket, perre mehetnek.

Sajtóértesülések szerint az is előfordulhat, hogy mégsem hirdetnek eredményt, hanem újabb, immár negyedik fordulót, esetleg új pályázatot írnak ki.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×