eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Aba Botondnak esze ágában sincs lemondani

"Eszem ágában sincs lemondani" - nyilatkozta az InfoRádiónak Aba Botond, a BKV vezérigazgatója annak kapcsán, hogy a távirati iroda szerint meg nem nevezett koalíciós képviselők a lemondását várják. Aba Botondot ki lehet most rúgni, de a politikai felelősséget nem lehet rákenni - hangsúlyozta az ügy kapcsán Tarlós István független, a Fidesz által támogatott főpolgármester-jelölt.

"Aba Botonddal most el lehet vitetni éppen a balhét, de a politikai felelősség nem kenhető rá" - hangsúlyozta Tarlós István.

A Fidesz listáját vezető független főpolgármester-jelölt szerint "a Combino villamosokra koncentrálva egyesek megpróbálnak kétségbeesetten úgy tenni, mintha itt egy egyedi hiba történt volna, ami mindenütt előfordul. De a BKV állapota évek óta egy skandallum."

A botrányos működés és a politikai felelősség

"Miért tervezi a főváros évek óta tudatosan veszteségesre a BKV-t, holott ez a hatályos jogszabállyal és az Állami Számvevőszék állásfoglalásával is szembe megy? Hogyan lehetséges, hogy üzemeltetési célokra a BKV-nak egyetlen fillért sem ad a főváros, mint fenntartó? A BKV-nál felborulnak a minibuszok, ráznak a trolik, sorozatosan kigyulladnak az autóbuszok, két hónap alatt tizenhétszer szakadt le a villamos felsővezetéke, teszteletlen prototípus villamosokat állítanak forgalomba" - sorolta Tarlós István.

"Azt kérdezem a főpolgármester úrtól, hogy szerinte ki viseli a politikai felelősséget azért, hogy a főváros cégénél az évek óta tartó skandallumsorozat mellett sem történik változás, sem a struktúrában, sem a vezetésben?" - mondta Tarlós István, aki nyílt levélben fordult a BKV "botrányos működésével" kapcsolatban Demszky Gáborhoz.

Tarlós: Atkári János szaktudására szüksége van a fővárosnak

Tarlós István az InfoRádióban beszélt arról is, hogy tárgyalt Atkári János volt szabad demokrata főpolgármester-helyettessel is, akit még tavaly zárt ki az SZDSZ-koalíció a főváros vezetését illető kritikái miatt.

"Sok vitám volt vele, amíg főpolgármester-helyettes volt, ezzel együtt abban, hogy jelen pillanatban a főváros még fizetőképesnek és működőképesnek tűnik, Atkári Jánosnak nagyon pozitív szerepe volt. Kiváló szakember, akinek szaktudására, a főváros vezetésének - bárki is lesz az - szüksége van" - vélekedett Tarlós István.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×