Az MDF főpolgármester-jelöltje szerint hibázott a főváros vezetése, amikor légkondicionáló berendezés nélkül rendelte meg az új Combino-villamosokat. Utólag pedig már pluszköltséget jelentene beszerelni ezeket az alacsonypadlós járművekbe - mondta Katona Kálmán.
"A Combino villamosokat légkondicionálóval tervezték. A főváros spórolni akart, ezért nem rendelte meg a berendezéseket, annak ellenére, hogy a Volvo buszok esetében kiderült, hogy a negyven fokot is elérheti az utastérben a hőmérséklet. A buszoknál utólag elkezdték beszerelni a légkondicionálókat, ami sokkal drágább" - jelentette ki az MDF főpolgármester-jelöltje.
Még állatokat sem lehetne szállítani?
Katona Kálmán hozzátette, a Volvo buszok esetében az utólagos beszerelésből 100 millió forintos veszteségei voltak a városnak. A politikus kitért rá, hogy az állatok szállításáról szóló rendelet, és az uniós irányelvek szerint 5 és 30 fok közötti hőmérsékletben lehet élő jószágot szállítani, amelytől 5 fok eltérés megengedett. Ezzel szemben saját tapasztalatai szerint a hőségben az új villamosok utasterében gyakran 39-40 fokos hőmérséklet is kialakulhat.
Lakos: kampányízű a felvetés
A Fővárosi Közgyűlés Városüzemeltetési Bizottságának SZDSZ-es elnöke kampányízűnek nevezte Katona Kálmán megjegyzését, mondván: a villamosok beszerzését több mint két éves közbeszerzési eljárás előzte meg.
"Külön is vizsgáltuk, hogy műszaki megfelelőség szempontjából érdemes-e egyáltalán betenni légkondicionálót, és a szakemberek nagyon leegyszerűsítve azt mondták, hogy olyan sűrű megállók mellett, ahogy a Combino közlekedik, az ajtók állandó nyitása és zárása mellett a légkondicionálásnak nincs gyakorlati jelentősége" - közölte Lakos Imre.
Nem szerelnek be légkondit
A Fővárosi Közgyűlés Városüzemeltetési Bizottságának SZDSZ-es elnöke hozzátette: a jelenlegi hőség amúgy sem szokványos a fővárosban, ezért nem lehet mérvadó. Tudomása szerint a villamosokba légkondicionáló berendezés utólagos beszerelését nem tervezi a főváros.
Külön gondot okoz az utasoknak, hogy az új villamosok ablakai légkondicionált utastérhez vannak kialakítva, mivel a nagy üvegtáblák viszonylag kis felületét lehet kinyitni.