Infostart.hu
eur:
387.5
usd:
330.63
bux:
0
2025. december 19. péntek Viola

Reptéri taxizás: hárman próbálnak megfelelni

Előre meghatározott tarifák, angoltudás, udvarias viselkedés, háromévesnél nem öregebb autók - többek között ezt várja el a Budapest Airport a ferihegyi repülőteret a jövőben kiszolgáló taxisoktól. A tenderre három konzorcium jelentkezett a hétfői határidőig. Szollár Domokos, a társaság szóvivője elmondta, hogy a pályázatok elbírálásánál a legfontosabb szempont az előre megszabott tarifarendszer.

A hét jelentősebb budapesti taxi-társaságot tömörítő konzorcium, egy vegyes társaságokból álló konzorcium és a Volán-Airport Taxi Service konzorcium adott be pályázatot a határidőig a ferihegyi repülőtér taxi-tenderére - mondta el Szollár Domokos a Budapest Airport Rt. szóvivője.

A pályázat legfontosabb szempontja az előre meghatározott tarifarendszer, az nyer ugyanis, aki a legalacsonyabb fuvardíjakat mutatja be. E mellett azonban számos más feltételnek is meg kell felelniük a pályázóknak.

Életkor, típus, sofőr, ár

A ferihegyi taxiztatást először legfeljebb ötéves, jövő  augusztusától pedig maximum hároméves gépkocsikkal végezhetik, és a flotta maximálisan 3 típusból állhat.

Nem lehetetlen ez a feltételrendszer, tehát ezeket viszonylag könnyen lehet teljesíteni, azonban 150 autót kell produkálni, ami már valóban embert próbáló feladat - vélekedett a Budapest Airport Rt. szóvivője.

Szollár Domokos hozzátette, hogy a tenderkiírásban a szolgáltatás minden részletére kiterjedő feltételeket szabtak meg, például azt is, hogy milyen viselkedést és öltözéket várnak el az alapfokon angolul is beszélő sofőröktől, és hogy mekkora összeget kérhetnek el egy-egy fuvarért.

Eredmény július 21-én

Az most beadott pályázatokat június 30-áig értékeli ki a Budapest Airport Rt., majd ezután július 17-éig van lehetőségük a konzorciumoknak újabb ajánlatok tételére. A július 21-ei eredményhirdetés után augusztus 15-étől kezdődik az új szolgáltatás a repülőtéren.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: siker, nem veszi el Brüsszel Oroszország pénzét, a V3 pedig kimaradt a hadikölcsönből

Orbán Viktor: siker, nem veszi el Brüsszel Oroszország pénzét, a V3 pedig kimaradt a hadikölcsönből

A befagyasztott orosz vagyon felhasználása Ukrajna céljaira hadüzenetként értelmezhető, azonnal belerántott volna bennünket egy háborúba, ettől sikerült megóvni magunkat, ez egy nagyszerű siker - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök Brüsszelben péntek hajnalban.

Fenyőfaválasztás körüli mizériák – számos tévhitet cáfol az ökológus

A HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont kutatója szerint érdemes alternatív karácsonyfa-megoldásokban is gondolkodni, de ha valaki élő fenyőt vásárol, akkor lehetőség szerint Magyarországon termesztett, ne túl nagyméretű fenyőt válasszon, amit az ünnepek után komposztálhat. Aszalós Réka az InfoRádióban elmondta: a műfenyők nagyrészt PVC-ből készülnek, ami nem lebomló műanyag, így egy idő után a műfenyő olyan hulladék lesz, ami szennyezi a környezetet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Rövidebb várólisták, nagyobb hatékonyság: hol hoz az AI azonnali javulást a magyar egészségügyben?

Rövidebb várólisták, nagyobb hatékonyság: hol hoz az AI azonnali javulást a magyar egészségügyben?

Negyedszázad után a diagnosztika érezhetően emberközpontúbb, az orvosi képalkotó felvételek, mint a CT, az MR, a PET-CT vagy az ultrahang a kontúrok kisebb elmosódásával, több látható részlettel készülnek, így az orvosi döntések is gyorsabbak és hatékonyabbak. Földvári Jutas Szvilent, a GE HealthCare Közép- és Kelet-Európáért felelős ügyvezetőjét többek között arról kérdeztük, mérsékelheti-e a mesterséges intelligencia az egészségügyi egyenlőtlenségeket, megoldást kínálhat-e a szakemberhiányra, hol látja a legnagyobb nyereséget, és hol a leginkább kezelendő kockázatokat az egészségügy digitális átalakulásában. Ezen kívül szó esett a hazai egyetemi együttműködésekből született világpiaci megoldásokról, valamint a személyre szabott terápiák térnyeréséről is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×