eur:
411.12
usd:
390.85
bux:
78864.96
2024. november 21. csütörtök Olivér
Donald Trump volt amerikai elnök látogatást tesz a nevét viselő golfklubban a skóciai Turnberryben 2023. május 2-án.
Nyitókép: MTI/AP/PA/Steve Welsh

Ennek a kínai ágazatnak jól jön Donald Trump győzelme

Donald Trump választási győzelme még feszültebbé teheti az amerikai-kínai gazdasági viszonyt. Ugyanakkor kínai cégek egy szűk köre hasznot húz az elzárkózást hirdető megválasztott amerikai elnök győzelméből.

A képlet egyszerűnek tűnik: Donald Trump és Kína egyenlő súlyos védővámok.

Az export-orientált kínai gazdaságnak rossz hír az amerikai protekcionizmust hirdető egykori üzletember második elnöksége.

Viszont az egyik kínai iparkörzet, a keleten fekvő Jivu örül Trump MAGA-biztos sikerének: ők a MAGA-, Trump és egyéb szlogenekkel ellátott bögrék, baseballsapkák, szobrocskák és egyéb szuvenírek gyártói.

A Donald Trump nevét viselő, vagy hozzá kötődő témájú cikkekre ugyanis példátlanul felfutott a kereslet. A kínai gyártók pedig lelkesen töltik fel az Amazon webáruház készleteit, amely 1000 különféle Trump-szuvenírt kínál.

Nem meglepetés, hogy a legnépszerűbb termék a Trump által ikonikussá tett piros MAGA-sapka, rajta a Make America Great Again, azaz Tegyük Megint Naggyá Amerikát felirattal.

Ez 20 amerikai dollárért, 7700 forintért cserél gazdát és az elmúlt hónapban 10 ezer darabot adtak el belőle – írta a South China Morning Post című hongkongi lap.

Mit jelent mindez? Hogy

Trump első ciklusának kemény, a kínai gazdaságot sújtó lépései nem terelték minden esetben haza, azaz amerikai földre a gyártást.

Az egyik amazonos viszonteladó, Ricky Luo azt mondta, hogy korábban csak pár, Trumphoz kötődő eladása volt naponta, de a választás éjszakáján 3000-re ugrott a megrendelések száma.

Luo azt is elmondta, hogy mindössze két nap alatt, az Amerikából és Japánból befutó megrendelésekkel 20 ezer dollárt keresett a csapata.

Az korábban az egyedi művészeti alkotásokat árusító, de immár dekoratív tömegtermékeket forgalmazó Etsy platformon külön Trump-szekció tűnt fel. Itt a szatirikus falinaptártól a karácsonyi Trump-díszen át a kapucnis pólóig és kulcstartóig mindent lehet kapni.

Még egy szemtelenkedő feliratú bögrét is, ami jól jellemzi a helyzet abszurd jellegét. A felirat szerint: Mert ez Kííínából jön – utalva arra, hogyan cikizte kiejtésével a volt és leendő elnök a hatalmas vetélytársat, körülbelül így: „Chy-naa”. A legviccesebbek azok a melegítőfelsők, amelyeken Trump rózsaszín mikulás sipkában pózol a Fehér Házzal a háttérben, a Daddy’s Home – Apuci hazatért felirat, vagy egy másik felirat szerint Karácsonyra hazatérek alatt.

Utóbbi elárulja a poénkodó alkotó politikai járatlanságát – Donald Trump csak jövő év január 20-tól lesz a Fehér Ház ura. Nem mintha ez akadály lenne a viccelődni kívánó vagy híthű Trump-fanatikus vásárlók számára.

Az igazán érdekes kérdés azonban ez: honnan származik Donald Trump saját online szuvenír-áruházában az árú? Különösen, hogy az drága és azt hirdeti: „a vásárlók szeretik Amerikát”? Nos, bár az áruházban van egy Made in USA szekció, sajtójelentések szerint a termékek döntő része Kínában és Bangladesben készül.

A nagybetűvel reklámozott, „EXKLUZÍV HOZZÁFÉRÉS” feliratú hírlevél szerint 28 dolláros bögrék, és 195 dolláros, Zero Restriction márkájú pulóverek jelentek meg 45-ös és 47-es felirattal. Utalva Trump arra, hányadik elnök volt és lesz Trump.

A Forbes magazin szerint a vállalkozás Trump utolsó elnöki évében és az út 2020-ban legyőző Joe Biden első évében 2 millió dollár forgalmat produkált, ebből 400 ezer dollár volt a haszon.

2023-ra már 2,7 millió dollár volt a forgalom.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Áttelepítés - Bejelentést tett Szalay-Bobrovniczky Kristóf az ukrajnai helyzet változása miatt

Az orosz-ukrán háború kiterjedésének veszélye minden eddiginél nagyobb. A háború a legveszélyesebb szakaszába lépett - mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a Facebook-oldalán szerdán közzétett videóban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.21. csütörtök, 18:00
Kóka János
a Doktor24 csoport alapító tulajdonosa
Tízezreket is spórolhatnának, mégis beragadnak az autósok KGFB szerződései

Tízezreket is spórolhatnának, mégis beragadnak az autósok KGFB szerződései

Azzal, hogy az autósok többségének már nem egységesen az év végével fordul a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (KGFB) szerződése, hanem abban az időszakban, amikor a gépjárművet vásárolták, sokan hajlamosak elfelejteni, hogy a biztosításukkal továbbra is foglalkozni kellene. Ma 2-2,5 millió KGFB-ügyfél teljesen passzív a biztosítási piacon. Szobonya László, a Groupama Biztosító lakossági nem-életbiztosítás termékmenedzsment vezetője szerint az évfordulók fejben tartása mellett az is problémát jelent, hogy sokan szimplán elvéreznek a váltás folyamata során, hiszen a díjösszehasonlító oldalakon rengeteg adatot kell megadni, ami sokaknak elég hosszadalmas és bonyolult; viszont a KGFB szerződések megkötésének folyamata egyszerű is tud lenni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×