Infostart.hu
eur:
388.41
usd:
330.52
bux:
110579.18
2025. december 22. hétfő Zénó
Donald Trump volt amerikai elnök látogatást tesz a nevét viselő golfklubban a skóciai Turnberryben 2023. május 2-án.
Nyitókép: MTI/AP/PA/Steve Welsh

Ennek a kínai ágazatnak jól jön Donald Trump győzelme

Donald Trump választási győzelme még feszültebbé teheti az amerikai-kínai gazdasági viszonyt. Ugyanakkor kínai cégek egy szűk köre hasznot húz az elzárkózást hirdető megválasztott amerikai elnök győzelméből.

A képlet egyszerűnek tűnik: Donald Trump és Kína egyenlő súlyos védővámok.

Az export-orientált kínai gazdaságnak rossz hír az amerikai protekcionizmust hirdető egykori üzletember második elnöksége.

Viszont az egyik kínai iparkörzet, a keleten fekvő Jivu örül Trump MAGA-biztos sikerének: ők a MAGA-, Trump és egyéb szlogenekkel ellátott bögrék, baseballsapkák, szobrocskák és egyéb szuvenírek gyártói.

A Donald Trump nevét viselő, vagy hozzá kötődő témájú cikkekre ugyanis példátlanul felfutott a kereslet. A kínai gyártók pedig lelkesen töltik fel az Amazon webáruház készleteit, amely 1000 különféle Trump-szuvenírt kínál.

Nem meglepetés, hogy a legnépszerűbb termék a Trump által ikonikussá tett piros MAGA-sapka, rajta a Make America Great Again, azaz Tegyük Megint Naggyá Amerikát felirattal.

Ez 20 amerikai dollárért, 7700 forintért cserél gazdát és az elmúlt hónapban 10 ezer darabot adtak el belőle – írta a South China Morning Post című hongkongi lap.

Mit jelent mindez? Hogy

Trump első ciklusának kemény, a kínai gazdaságot sújtó lépései nem terelték minden esetben haza, azaz amerikai földre a gyártást.

Az egyik amazonos viszonteladó, Ricky Luo azt mondta, hogy korábban csak pár, Trumphoz kötődő eladása volt naponta, de a választás éjszakáján 3000-re ugrott a megrendelések száma.

Luo azt is elmondta, hogy mindössze két nap alatt, az Amerikából és Japánból befutó megrendelésekkel 20 ezer dollárt keresett a csapata.

Az korábban az egyedi művészeti alkotásokat árusító, de immár dekoratív tömegtermékeket forgalmazó Etsy platformon külön Trump-szekció tűnt fel. Itt a szatirikus falinaptártól a karácsonyi Trump-díszen át a kapucnis pólóig és kulcstartóig mindent lehet kapni.

Még egy szemtelenkedő feliratú bögrét is, ami jól jellemzi a helyzet abszurd jellegét. A felirat szerint: Mert ez Kííínából jön – utalva arra, hogyan cikizte kiejtésével a volt és leendő elnök a hatalmas vetélytársat, körülbelül így: „Chy-naa”. A legviccesebbek azok a melegítőfelsők, amelyeken Trump rózsaszín mikulás sipkában pózol a Fehér Házzal a háttérben, a Daddy’s Home – Apuci hazatért felirat, vagy egy másik felirat szerint Karácsonyra hazatérek alatt.

Utóbbi elárulja a poénkodó alkotó politikai járatlanságát – Donald Trump csak jövő év január 20-tól lesz a Fehér Ház ura. Nem mintha ez akadály lenne a viccelődni kívánó vagy híthű Trump-fanatikus vásárlók számára.

Az igazán érdekes kérdés azonban ez: honnan származik Donald Trump saját online szuvenír-áruházában az árú? Különösen, hogy az drága és azt hirdeti: „a vásárlók szeretik Amerikát”? Nos, bár az áruházban van egy Made in USA szekció, sajtójelentések szerint a termékek döntő része Kínában és Bangladesben készül.

A nagybetűvel reklámozott, „EXKLUZÍV HOZZÁFÉRÉS” feliratú hírlevél szerint 28 dolláros bögrék, és 195 dolláros, Zero Restriction márkájú pulóverek jelentek meg 45-ös és 47-es felirattal. Utalva Trump arra, hányadik elnök volt és lesz Trump.

A Forbes magazin szerint a vállalkozás Trump utolsó elnöki évében és az út 2020-ban legyőző Joe Biden első évében 2 millió dollár forgalmat produkált, ebből 400 ezer dollár volt a haszon.

2023-ra már 2,7 millió dollár volt a forgalom.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×