Infostart.hu
eur:
388.59
usd:
331.73
bux:
109522.68
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Nyitókép: Pixabay

Négy perc alatt elfogyott az elektromos autó vételére szánt támogatás

Hétfőtől lehetett igényelni állami támogatást az elektromos autókra Szlovákiában. Az igénylők kevesebb mint négy perc alatt benyújtották igényüket a támogatás teljes összegére, 6 millió euróra. A szerencsések elektromos autók esetében 8 ezer, plug-in hibrid autók esetében 5 ezer eurós támogatást kapnak az államtól.

A szlovák gazdasági minisztérium eredetileg december 11-én akarta elindítani a regisztrációt, de még másnap sem sikerült a start. Ennek oka olyan

komoly hiányosság volt, amelyet a rendszert működtető informatikai cég okozott.

„A helyzet kiértékelése után a gazdasági minisztérium arra a megállapításra jutott, hogy a műszaki paraméterek nem biztosítottak azonos feltételeket a regisztráláshoz az igénylők többségének, mert csak egyes böngészőprogramokat támogatott a rendszer” – magyarázta Miroslav Kohút, a gazdasági minisztérium munkatársa, hozzátéve, hogy nem volt egyszerű a döntés, noha sem a tárca, sem a regisztrálást lebonyolító ügynökség nem volt hibás a dologban.

A gazdasági minisztérium egyúttal úgy döntött, hogy a támogatásra szánt összeget 5 millióról 6 millió euróra emeli.

A támogatást így legfeljebb 750 elektromos meghajtású járműre és 1200 plug-in hibrid autóra lehetett igényelni.

A támogatás benyújtásakor az érdeklődőknek egy online kérdőívet kellett kitölteniük, ami mindössze egy percet vett igénye a pályázóktól. Az érdeklődés nagyságát jól mutatja, hogy

négy perc után a rendszer jelezte, a benyújtott kérvények száma alapján kijelenthető, hogy el is fogyott a 6 millió euró.

Az állami támogatás nem vehető igénybe az áfával együtt 50 ezer eurónál drágább járművekre. A támogatás nem vonatkozik a lízingelt, illetve használt gépkocsira. Az állam nem fizet előre, az igénylőnek először meg kell vennie az autót, ki kell fizetnie annak teljes árát, a támogatást csak ezután, utólag fizeti ki a tárca. A vásárlónak az összeg odaítélésétől és a gépkocsi bejelentésétől minimum négy évig kell használnia az autót. Következő feltétel, hogy a támogatás odaítélését követően a sofőr kénytelen lesz két évig az autóján egy matricával közlekedni, amelyen a „Környezetkímélően vezetek a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának támogatásával” felirat lesz olvasható.

Szlovákiában jelenleg

mintegy 1100 elektromos autó van forgalomban.

Idén áprilistól augusztusig a Szlovák Autóipari Szövetség adatai szerint csupán 59 tisztán elektromos meghajtású gépkocsit regisztráltak az országban. Rekordnak számított ezen a téren a május, amikor 26 ember vett elektromobilt. A pozsonyi Volkswagen autógyár pedig épp a múlt héten jelentette be, hogy növeli a tisztán elektromos meghajtású járművek gyártását.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

A Digitális Európa Program (DEP) az uniós technológiai beruházások egyik kulcseleme, amely mára több mint 8 milliárd eurós kerettel támogatja a mesterséges intelligenciától a kiberbiztonságon át a szuperszámítógépek hálózatának építéséig számos stratégiai terület fejlesztését. A magyar részvétel ugyan még 1 százalék alatt van, de a lehetőségek köre folyamatosan bővül, és az Magyar Fejlesztésösztönző Iroda (MFOI) – a program hazai nemzeti kapcsolattartója (NCP-National Contact Point) – egyre több vállalkozást és intézményt segít az európai konzorciumokhoz való csatlakozásban. Dászkál Jánost, az MFOI szakértőjét arról kérdeztük, hol vannak ma a magyar szereplők reális esélyei, milyen akadályokba ütköznek leggyakrabban, és milyen új fókuszokkal érkeznek a hamarosan nyíló uniós pályázati csomagok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×