Tim Cook és embereinek telefonbemutatóját milliók követték figyelemmel, de miközben felmerült a kérdés, hogy nem perverz dolog-e 1000 dollárt kérni az iPhone X-ért, a másik nagy sztori a helyszín volt.
A technológiai cégektől megszokott fontoskodás és pátosz az Apple-t is körülveszi, így új központját vagy inkább zászlóshajóját a korábban egyetemi városokat jelentő Campus szóval írják le. Maga a vállalat ugyanakkor az Apple Park kifejezést használja.
Azt ugyanakkor nehéz elvitatni, hogy egy valóban különleges és lenyűgöző épületről van szó.
Míg a katonai hatalmat jelképező washingtoni Pentagon egy gigantikus, ötszög, közepén szabad térrel, addig a technológiai hatalomnak a kaliforniai Cupertinoban befejezésre váró jelképe egy hatalmas gyűrű, közepén ligetekkel és parkkal.
A Szilikon-völgy köznyelve formájára utalva Űrhajó Campusnak nevezi, amire rá is szolgál, mert ez a világ egyik olyan épülete, amelyet csúcstechnológiával tömtek meg.
A ötmilliárd dolláros építményt 100 százalékban megújuló energia szolgálja ki és a világ egyik legnagyobb napelemtelepe található itt.
A hivatalos átadás után 14 ezer ember munkahelye lesz. Steve Wozniak, a cég társalapítója „hihetetlenül szépségesnek” írta le és azt mondta: az Űrhajó kifejezi az Apple-t sikerre vivő Steve Jobsnak a dizájnról vallott nézeteit, azt, hogy mennyire fontos a szépség és az egyszerűség.
Az épület közepén és körülötte is parkok találhatók – ez is főhajtás Jobs előtt, aki szeretett hosszú séták során meditálni elképzeléseiről.
A komplexum része egy fákkal beültetett domb és a Steve Jobs Teátrum, a főhadiszállás látogatóközpontja. Itt persze megtalálható egy Apple-áruház is, arra az esetre ha a grandiózus látvány által megihletett látogatók szeretnének néhány szuvenírt venni – mondjuk egy iPadet vagy egy laptopot.
A teátrum emellett kávézó és „kiterjesztett valóság” központ – ezt a technológiát is beépítették az új iPhone-okba, amely becslések szerint közel 30 százalékkal növelheti a cég profitját.
A kiterjesztett valóság lényege, hogy a néző való világbeli fizikai látóterében digitális információkat jelenít meg.
A cég ebből úgy csinálhat pénzt, hogy jutalékot von le az Apple áruházban az eszközeire kiterjesztett valóságot használó alkalmazásokat írt fejlesztőktől.
Visszatérve a Campushoz, a Steve Jobs központban megépítették az új székház aluminium-makettjét, amelyet épp ilyen kiterjesztett valóság alkalmazással lehet bebarangolni, tetszés szerint napkeltét vagy napnyugtát megjelenítve.