Hat kamionvezetéssel eltöltött nap után a gépjárművezető 45 órás pihenőt köteles tartani. A szokványos európai gyakorlat szerint a sofőrök tehergépjárművük arra kialakított kabinjában térnek nyugovóra. Az európai uniós tagállamokban azonban ennek a gyakorlatnak a helyességét illetően megoszlanak a vélemények. Éppen ezért az Európai Bizottság május végén egy intézkedéscsomagot ismertetett, hogy azt megvitassák a tagállamok.
Belgiumnak azonban sietősebb volt a dolog, és a tárgyalások lefolytatását nem várta meg. A belga rendőrség ugyanis június végén több tucat olyan kamionsofőrt bírságolt meg fejenként 1800 euróra, akik a kötelező, 45 órás pihenő alatt egy parkolóban, gépjárművük kabinjában hajtották álomra fejüket.
Vojtech Hromíř, a Česmad Bohemia fuvarozószövetség tagja szerint a nyugat-európai országoknak várniuk kellene a megtorló akciókkal. „Előbb váljék világossá, mit is tartalmaz a közúti közlekedésről szóló intézkedéscsomag, majd ahhoz az útmutatáshoz kellene igazítaniuk a jogszabályaikat, amelyben egész Európa egyetért. De ők ezzel a cselekvésükkel hatalmas nyomást gyakorolnak az egyes tagországokra” – fejtette ki Vojtech Hromíř, akinek véleményét Érsek Árpád szlovák közlekedési miniszter is osztja.
Érsek észrevételeivel már meg is kereste az Európai Bizottságot. Tervei szerint a
Visegrádi négyeknek egységesen kellene fellépniük a kérdésben,
és az jelenthetné azt a megoldást, ha a belgák, a franciák és immár a németek által is megkövetelteket a V4-es tagországokban is bevezetnék.
A cseheket ugyanakkor a pénzbírságon túl a zsúfolásig megtelt parkolók is aggasztják. Miután a kamion kabinjában eltöltendő pihenőt a németek is betiltották, a főként a balkáni államokból érkező kamionsofőrök azon az oldalon töltik el a pihenőjüket, ahol nem kell pénzbírságtól tartaniuk, azaz Csehországban.