eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 5. szombat Aurél
Kiakadtak a fuvarozók a nyugati „pihentetésen”

Kiakadtak a fuvarozók a nyugati „pihentetésen”

Új korlátozásokat vezettek be a kamionsofőrök számára Németországban. Az új előírás szerint a hat levezett nap után járó kötelező 45 órás pihenőidőt a kamion vezetője nem töltheti a kamion hálókabinjában, hanem hotelbe vagy más pihenőhelyre kell vonulnia. A szlovák fuvarozótársaságok vezetői tiltakoznak az új rend ellen.

A németek azzal érvelnek, hogy ezáltal biztonságosabbá válik a közlekedés, és a sofőrök is jobban kipihenhetik magukat. A szlovák fuvarozók viszont azt állítják, a németek a szabályt megalkották, de annak betartását már nem teszik lehetővé a sofőrök számára, s ha valaki nem tartja be a megszabott helyen a pihenőidőt, kemény bírságra számíthat.

Minden egyes kabinban eltöltött pihenőóráért 60 eurós bírság jár a sofőrnek, 180 euró pedig a munkaadójának.

Pavol Jančovič, a szlovák fuvarozókat tömörítő Česmad társaság elnöke állítja, hogy ez a lépés csak a konkurencia ellehetetlenítését szolgálja.

Kiakadtak a fuvarozók a nyugati „pihentetésen”

Azt mondja, a nyugati fuvarozótársaságok a megtakarítás érdekében leányvállalatokat hoztak létre a kelet-európai országokban, ahol sofőröket toboroztak maguknak, akik aztán kizárólag nyugaton róják az utakat, és a kamionnal nem kell hazajárniuk a cég kelet-európai telephelyére. „Egy tisztességes szlovák fuvarozó cégnek nincs oka arra, hogy a sofőrjét 45 órán keresztül pihentesse valahol Németországban” – mondta Jančovič.

A Česmad elnöke azt is megjegyezte,

gyakran áll elő olyan helyzet, amikor épp az úton jár le a kamionvezető munkaideje. Ilyenkor le kell állnia a járművel, és egy kilométerrel sem vezethet többet a megengedettnél.

A szlovák fuvarozók elnöke egyelőre nem tudja, hogy fog működni a gyakorlatban a német elképzelés, mivel a német autópályák mentén sincs olyan kiépített szállásrendszer, ahol a kamionsofőrök az előírásoknak megfelelő ideig pihenhetnének. „A kamiontól el kell jutnia valahogy a sofőrnek abba a hotelbe, ahol a 45 órás pihenőidejét el kellene töltenie. De az sem ismert, hogy a szálláshelynek milyen komfortosnak kell lennie. Mert ha egy öt- vagy tízszobás helyiségről van szó, ahol hárman horkolnak, ketten meg épp kiköltöznek, az nem nevezhető pihenésnek” – jegyezte meg a szlovák fuvarozók képviselője.

A németek pedig épp azzal érvelnek, hogy a hotel nagyobb kényelmet nyújt, mint a kamion hálókabinja.

Ez az állítás szintén ellenérvbe ütközik a szlovák fuvarozóknál, akik azt mondják, a modern kamionok utastérében ma már a klimatizáció és a különálló kabinfűtés mellett televízió, hűtőgép és a szabványnak megfelelő 12 centiméter vastagságú matrac is található, melyen a sofőr alhat. Kockázatosnak tartják azt is, ha a sofőr elhagyja a járművet, mert így a rakomány könnyen a fosztogató bandák kezére juthat.

A német szabályozás tehát sok kérdést felvet. Megoldást és válaszokat az Európai Bizottság adhat, amely egy új, a fuvarozás szabályait is magába foglaló csomagot mutat be a héten.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Ákos: nem jó kimondani, hogy hatalmas vihar közeleg – egymásra kell nézzünk, emberek

Ákos: nem jó kimondani, hogy hatalmas vihar közeleg – egymásra kell nézzünk, emberek

Én arra hívok mindenkit, aki ezt a lemezt hallgatja, hogy ember legyen velem együtt, hogy egymás számára emberek lehessünk, és hogy megfogalmazhassunk nyugodtan aggodalmakat és örömöket anélkül, hogy a másik folyton ellenséget látna bennünk – mondta Kovács Ákos dalszerző, előadóművész az InfoRádió Aréna című műsorában, ahol beszélt a most megjelent Metropolis című dupla albumáról és a december 14-i Aréna-koncertjéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
A hét végére sikerült javítani az amerikai tőzsdéknek

A hét végére sikerült javítani az amerikai tőzsdéknek

Továbbra is nyomás alatt vannak a világ tőkepiacai, a befektetők elsősorban az Irán és Izrael közötti konfliktusra figyelnek. Csütörtökön eséssel fejezték be a kereskedést az európai és az amerikai tőzsdék, ma ehhez képest már emelkedés látszott Európában, és az amerikai tőzsdék is feljebb kerültek. Az EU kínai elektromos autók büntetővámjával kapcsolatos döntésére emelkedett az európai autók részvényárfolyama, a hangulatot a délután megjelent, vártnál jobb amerikai munkaerőpiaci adat is javította.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×