Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Ezért egyre nagyobbak a dugók Németországban

Ezért egyre nagyobbak a dugók Németországban

Németországban rekordszintre emelkedett az ingázók száma: tavaly már a dolgozók 60 százaléka reggelente más városba, helységbe indult munkára, mint ahol lakik. A közlekedési szakemberek aggódnak, mert az ingázók számának folyamatos növekedése a reggeli és koraesti forgalom fokozódó akadozásával jár.

A berlini kormány a teljes foglalkoztatottságra törekszik, és valóban, hónapról hónapra csökken a munkanélküliek száma. Ez azonban távolról sem jelenti azt, hogy valaki éppen ott tud elhelyezkedni, ahol lakik. Így nem meglepő, hogy egyre többen ingáznak munkahelyük és otthonuk között.

Az ingázók száma tavaly csúcsszintet ért el,

ugyanis a munkavállalók 60 százaléka nap mint nap vidékről jár be valamelyik közeli városba dolgozni. A pálmát München viszi, ugyanis tavaly már 355 ezer munkavállaló a bajor fővároson kívül lakott, ami az ezredforduló óta 21 százalékos emelkedést jelent. A második helyen Frankfurt áll, Berlin viszont a legnagyobb növekedést mutatta ezen a téren, ugyanis kétezer óta több mint 50 százalékkal szökött fel az ingázók száma.

A lakás és a munkahely közötti átlagos távolság is nőtt az ezredforduló óta,

így egyre többen utaznak legalább egy órát vonaton, héven, autóbuszon vagy gépkocsin,

mielőtt elérik pénzkereseti lehetőségük színhelyét.

Ezért egyre nagyobbak a dugók Németországban

Amíg a nagyvárosok körüli kisebb települések komoly gazdasági hasznot húznak az ingázóktól befolyó adókból, a betegbiztosítók egyre inkább aggasztónak tekintik a jelenséget , ugyanis ez egyre több lélektani és más egészségügyi problémával jár. A legtöbb esetben a lakhely megváltoztatása sem jelent tényleges megoldást, mert a fiatalok zöme aligha köt életre szóló munkaszerződést. Felmérések is arra utalnak, hogy az otthont stabilabbnak tekintik, mint a munkahelyet, ami – általános megítélés szerint – sokszor változhat.

Az ingázás töretlen növekedése a közlekedési szakembereket is komoly probléma elé állítja, mert

reggelente és kora este egyre tömöttebbek a közjárművek,

napközben viszont kevés utassal közlekednek. Csúcsidőben bedugulnak a főbb útvonalak, míg délelőtt, vagy kora délután általában zökkenőmentes az autóforgalom.

Ezért egyre nagyobbak a dugók Németországban

Sokan kerékpáron igyekeznek megközelíteni munkahelyüket, de a téli hónapokban ezzel a lehetőséggel csak igen kevesen élnek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×