Infostart.hu
eur:
388.42
usd:
331.51
bux:
109466.82
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Ezért egyre nagyobbak a dugók Németországban

Ezért egyre nagyobbak a dugók Németországban

Németországban rekordszintre emelkedett az ingázók száma: tavaly már a dolgozók 60 százaléka reggelente más városba, helységbe indult munkára, mint ahol lakik. A közlekedési szakemberek aggódnak, mert az ingázók számának folyamatos növekedése a reggeli és koraesti forgalom fokozódó akadozásával jár.

A berlini kormány a teljes foglalkoztatottságra törekszik, és valóban, hónapról hónapra csökken a munkanélküliek száma. Ez azonban távolról sem jelenti azt, hogy valaki éppen ott tud elhelyezkedni, ahol lakik. Így nem meglepő, hogy egyre többen ingáznak munkahelyük és otthonuk között.

Az ingázók száma tavaly csúcsszintet ért el,

ugyanis a munkavállalók 60 százaléka nap mint nap vidékről jár be valamelyik közeli városba dolgozni. A pálmát München viszi, ugyanis tavaly már 355 ezer munkavállaló a bajor fővároson kívül lakott, ami az ezredforduló óta 21 százalékos emelkedést jelent. A második helyen Frankfurt áll, Berlin viszont a legnagyobb növekedést mutatta ezen a téren, ugyanis kétezer óta több mint 50 százalékkal szökött fel az ingázók száma.

A lakás és a munkahely közötti átlagos távolság is nőtt az ezredforduló óta,

így egyre többen utaznak legalább egy órát vonaton, héven, autóbuszon vagy gépkocsin,

mielőtt elérik pénzkereseti lehetőségük színhelyét.

Ezért egyre nagyobbak a dugók Németországban

Amíg a nagyvárosok körüli kisebb települések komoly gazdasági hasznot húznak az ingázóktól befolyó adókból, a betegbiztosítók egyre inkább aggasztónak tekintik a jelenséget , ugyanis ez egyre több lélektani és más egészségügyi problémával jár. A legtöbb esetben a lakhely megváltoztatása sem jelent tényleges megoldást, mert a fiatalok zöme aligha köt életre szóló munkaszerződést. Felmérések is arra utalnak, hogy az otthont stabilabbnak tekintik, mint a munkahelyet, ami – általános megítélés szerint – sokszor változhat.

Az ingázás töretlen növekedése a közlekedési szakembereket is komoly probléma elé állítja, mert

reggelente és kora este egyre tömöttebbek a közjárművek,

napközben viszont kevés utassal közlekednek. Csúcsidőben bedugulnak a főbb útvonalak, míg délelőtt, vagy kora délután általában zökkenőmentes az autóforgalom.

Ezért egyre nagyobbak a dugók Németországban

Sokan kerékpáron igyekeznek megközelíteni munkahelyüket, de a téli hónapokban ezzel a lehetőséggel csak igen kevesen élnek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

A Digitális Európa Program (DEP) az uniós technológiai beruházások egyik kulcseleme, amely mára több mint 8 milliárd eurós kerettel támogatja a mesterséges intelligenciától a kiberbiztonságon át a szuperszámítógépek hálózatának építéséig számos stratégiai terület fejlesztését. A magyar részvétel ugyan még 1 százalék alatt van, de a lehetőségek köre folyamatosan bővül, és az Magyar Fejlesztésösztönző Iroda (MFOI) – a program hazai nemzeti kapcsolattartója (NCP-National Contact Point) – egyre több vállalkozást és intézményt segít az európai konzorciumokhoz való csatlakozásban. Dászkál Jánost, az MFOI szakértőjét arról kérdeztük, hol vannak ma a magyar szereplők reális esélyei, milyen akadályokba ütköznek leggyakrabban, és milyen új fókuszokkal érkeznek a hamarosan nyíló uniós pályázati csomagok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×