eur:
411.24
usd:
392.65
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

2030-tól csak elektromos autók járhatnak a német utakon

Berlinben a törvényhozás felső házának tekintett szövetségi tanács, a Bundesrat úgy döntött, hogy 2030-tól nem közlekedhetnek a német utakon benzin, vagy dízel meghajtású gépjárművek. Az ország tartományainak küldötteit tömörítő Bundesrat az Európai Unió úgynevezett emissziós határozatára hivatkozva hozta meg döntését, amelynek azonban csak ajánlás értéke van a kormány számára.

A kancellár is már jó ideje szorgalmazza az átállást az elektromos autókra, eddig azonban konkrét lépésre nem került sor. Noha a német gépkocsigyárak jelentős összeget fordítanak az ilyen célú kutatásra, jelenleg úgy tűnik, hogy az árammal közlekedő járművek gyártása munkahelyek ezreit veszélyezteti, ugyanis az elektromotorok összeszereléséhez jóval kevesebb szakemberre van szükség, mert a felépítésük is jóval egyszerűbb, mint a belső égésű motoroké.

Az Európai Unió környezetvédelmi célzattal hozott emissziós határozata azonban lázba hozta a német törvényhozókat. Alighanem ennek hatására döntött a Bundesrat úgy, hogy 2030-tól tiltsák be a benzin vagy dízel meghajtású gépjárművek forgalmazását.

Barbara Hendricks környezetvédelmi miniszter elismeréssel méltatta a Bundesrat döntését, Alexander Dobrindt közlekedésügyi miniszter viszont nyíltan ostobaságnak minősítette, arra hivatkozva, hogy teljesen elhibázott olyan reményeket kelteni a lakosságban, amelyről eleve tudni lehet, hogy képtelenség megvalósítani.

Némi pikantériával szolgált maga a szavazás is a Bundesratban, ugyanis azok a tartományok, amelyeknek gazdasági életében jelentős szerepet játszik a gépkocsigyártás, a terv ellen foglaltak állást.

Így a Mercedes és a Porsche művek székhelyéül szolgáló Baden-Württenberg és a BMW-nek, valamint az Audi-nak is otthont adó Bajorország elvetette a 2030-as dátumot. Vállalkozó szelleműnek ígérkezett viszont a Volkswagennel szoros kapcsolatban álló Alsó-Szászország, amely feltehetően okulva a VW körüli botrányokból, azt szeretné, ha nyugodtabb vizekre evezne a világ egyik legnagyobb gépkocsigyártó cége, és erre a legalkalmasabbnak az elektromos autók bevezetését tartja.

A német gépkocsigyártók szervezete is visszautasította a Bundesrat döntését, és rámutatott arra, hogy a helyes út a kormány és az Európai Unió környezetvédelmi útmutatásainak a követése, azaz emisszió fokozatos csökkentése, amelyen az autógyárak kutatói is költségeket és energiát nem kímélve fáradoznak. Hasonló szellemben nyilatkozott a fémipari dolgozók szakszervezetének elnöke is, hangsúlyozva, hogy a környezetvédelmi célok megvalósításánál mindenképpen figyelembe kell venni a munkahelyek megőrzését is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×