Infostart.hu
eur:
398.8
usd:
338.69
bux:
100868.31
2025. július 24. csütörtök Kincső, Kinga

2030-tól csak elektromos autók járhatnak a német utakon

Berlinben a törvényhozás felső házának tekintett szövetségi tanács, a Bundesrat úgy döntött, hogy 2030-tól nem közlekedhetnek a német utakon benzin, vagy dízel meghajtású gépjárművek. Az ország tartományainak küldötteit tömörítő Bundesrat az Európai Unió úgynevezett emissziós határozatára hivatkozva hozta meg döntését, amelynek azonban csak ajánlás értéke van a kormány számára.

A kancellár is már jó ideje szorgalmazza az átállást az elektromos autókra, eddig azonban konkrét lépésre nem került sor. Noha a német gépkocsigyárak jelentős összeget fordítanak az ilyen célú kutatásra, jelenleg úgy tűnik, hogy az árammal közlekedő járművek gyártása munkahelyek ezreit veszélyezteti, ugyanis az elektromotorok összeszereléséhez jóval kevesebb szakemberre van szükség, mert a felépítésük is jóval egyszerűbb, mint a belső égésű motoroké.

Az Európai Unió környezetvédelmi célzattal hozott emissziós határozata azonban lázba hozta a német törvényhozókat. Alighanem ennek hatására döntött a Bundesrat úgy, hogy 2030-tól tiltsák be a benzin vagy dízel meghajtású gépjárművek forgalmazását.

Barbara Hendricks környezetvédelmi miniszter elismeréssel méltatta a Bundesrat döntését, Alexander Dobrindt közlekedésügyi miniszter viszont nyíltan ostobaságnak minősítette, arra hivatkozva, hogy teljesen elhibázott olyan reményeket kelteni a lakosságban, amelyről eleve tudni lehet, hogy képtelenség megvalósítani.

Némi pikantériával szolgált maga a szavazás is a Bundesratban, ugyanis azok a tartományok, amelyeknek gazdasági életében jelentős szerepet játszik a gépkocsigyártás, a terv ellen foglaltak állást.

Így a Mercedes és a Porsche művek székhelyéül szolgáló Baden-Württenberg és a BMW-nek, valamint az Audi-nak is otthont adó Bajorország elvetette a 2030-as dátumot. Vállalkozó szelleműnek ígérkezett viszont a Volkswagennel szoros kapcsolatban álló Alsó-Szászország, amely feltehetően okulva a VW körüli botrányokból, azt szeretné, ha nyugodtabb vizekre evezne a világ egyik legnagyobb gépkocsigyártó cége, és erre a legalkalmasabbnak az elektromos autók bevezetését tartja.

A német gépkocsigyártók szervezete is visszautasította a Bundesrat döntését, és rámutatott arra, hogy a helyes út a kormány és az Európai Unió környezetvédelmi útmutatásainak a követése, azaz emisszió fokozatos csökkentése, amelyen az autógyárak kutatói is költségeket és energiát nem kímélve fáradoznak. Hasonló szellemben nyilatkozott a fémipari dolgozók szakszervezetének elnöke is, hangsúlyozva, hogy a környezetvédelmi célok megvalósításánál mindenképpen figyelembe kell venni a munkahelyek megőrzését is.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Több mint 130 ezer fiatal élete változott meg

Több mint 130 ezer fiatal élete változott meg

A ponthatárokat közzétették a felvi.hu oldalán és elkezdték kiküldeni az értesítő SMS-eket és e-maileket, valamint a Pont Ott Partik kivetítőin is folyamatosan jelennek meg az eredmények.

Hallgat a bírálókra az ukrán elnök

Volodimir Zelenszkij ígéretet tett arra, hogy benyújt parlamentben egy törvényjavaslatot, amely "megerősíti a jogrendet, és megőrzi a korrupcióellenes intézmények függetlenségét biztosító jogi normákat".
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.24. csütörtök, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Jó hír jött a vámháborúról, új csúcsra ugrott az S&P 500

Jó hír jött a vámháborúról, új csúcsra ugrott az S&P 500

Továbbra is a vámháború az egyik legnagyobb hajtóerő napjaink részvénypiaci mozgásai mögött, az ázsiai piacok nagyot ugrottak, miután Donald Trump bejelentette: "masszív megállapodást" sikerült kötnie Japánnal. Az újabb megállapodás nem csak Ázsiában, de globálisan is lökést adott a hangulatnak, emelkedtek az amerikai és az európai tőzsdék is. Utóbbihoz az is hozzájárult, hogy közel lehet a kereskedelmi megállapodás az EU és az USA között a kiszivárgó hírek szerint. Közben folytatódik a gyorsjelentési szezon is, a mai piaczárás után jelent például az Alphabet és a Tesla is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×