A mesterséges intelligencia a közlekedésirányításban is hasznosítható, például MI-vel felszerelt kamerák figyelnek a szabálytalankodó sofőrökre, jobb ütemű lámpaváltást biztosít, kerülőutakat ajánl, segíti a járművek és az infrastruktúra közötti kommunikációt az erős forgalom balesetmentes levezénylésében - írja a kozlekedesbiztonsag.kti.hu.
Még ha egyelőre nem is veszi át a sofőrök helyét, a rendőrök munkáját mindenképpen segíti, ugyanis számos országban működnek már MI-vel támogatott közlekedési kamerák. Legutóbb az angliai Lincolnshire-ben szereltek fel ilyet azzal a céllal, hogy csökkentsék a halálos balesetek számát.
A rendszer segít lebuktatni a vezetés közben telefonozókat, biztonsági övet nem használókat.
Egy korábbi kísérlet során már kipróbálták az MI-kamerákat, ennek eredményeképpen több száz szabálysértőt csíptek fülön, de a mesterséges intelligencia jelentősen csökkentette a halálos balesetek számát is.
A portál szerint a közlekedésszervezésben, forgalomirányításban is segít a technológia, például forgalmi dugók elhárításában a nagyvárosokban. A rendszer észleli a forgalmi mintákat és MI-algoritmusok segítségével módosítja a kereszteződésekben a lámpák jelzéseinek időzítéseit, végső esetben pedig kerülőutakat ajánl a torlódások csökkentéséért.
A jármű-jármű (V2V) kommunikációban szintén hasznos a mesterséges intelligencia, hiszen lehetővé teszi az autók közötti kommunikációt. Így olyan fontos információkat oszthatnak meg egymással a fedélzeti számítógépek, mint a sebesség, az aktuális irány vagy a fék állapota. Az ütközések előrejelzésével és a manőverek összehangolásával csökkenthető a közúti balesetek esélye, növelhető az általános közúti biztonság nagy forgalomban is.