eur:
411.28
usd:
393.1
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Welding robots movement in a car factory
Nyitókép: WangAnQi/Getty Images

Elektromos autókban köszönhetnek vissza magyar műegyetemisták fejlesztései

A Robert Bosch Kft. olyan járműipari tesztlaborral segíti a fiatalok kutatás-fejlesztési munkáját, amely évente száznál is több mérnök(jelölt)nek ad feladatot, cserébe ők tapasztalatot és nevet is szereznek közben.

Elektromos hajtásláncok kutatás-fejlesztéséért egy új, innovatív járműtechnológiai kompetenciaközpontot adtak át Budapesten a Műegyetem és a Robert Bosch Kft. együttműködésével.

"A járműipari tesztlabor célja az elektromos hajtásláncok új generációjához kapcsolódó kutatás-fejlesztés, feladata a működés modellezése, a végeredmény az lesz, hogy az elektromos járművek működését még jobban tudjuk optimalizálni" – mondta az InfoRádióban Kemler András, a budapesti Robert Bosch Kft. műszaki területekért és a telephelyműködéséért felelős ügyvezető igazgatója.

Az együttműködésben közösen építettek fel egy olyan teret, amelyben egy komoly labor segíti az elektromos hajtásrendszer részegységeinek tesztjét, ugyanakkor rendszerként, autóba építve is tudják tesztelni a hajtásláncokat.

"Ez kiegészül egy olyan kollaborációs, illetve oktatótérrel, amelyben kutatócsapatok tudnak együttműködni. Ebbe mi bevisszük a tudásunkat, ahogy ez a labor és az iroda kialakításakor is történt" – ecsetelte Kemler András.

A vállalat emellett szakembereket is "bevisz" a rendszerbe,

akik együtt dolgoznak kutatócsapatokban a műegyetemistákkal, így "tantárgyakat is lehet optimalizálni". Kerülnek a rendszerbe továbbá ipari feladatok és mentorok is, akik segítenek a hallgatóknak feladatok megoldásában.

Az együttműködésbe évente 60-80 hallgató kapcsolódhat be valamilyen egyetemi kutatócsapat részeként egy-egy feladatba, emellett 50-60 oktató, illetve aktív, már kutató ember is részt tud venni a tevékenységekben.

"A remény az, hogy az itteni munka a gyakorlatban is hasznosulni fog, ugyanis az autóiparban azért úgy számolunk, hogy azok a kutatások, amelyeket most elkezdünk, 3-4-5 év múlva beérnek. A technológiák ennyi idő múlva lehetnek az utcákon az autókban" – tette világossá Kemler András.

Az európai autóipar dilemmáiról hallhat bővebben az alábbi Aréna-interjúban:

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Bár csütörtök reggel még arról szólak a jelentések, hogy Oroszország - a történelem során először - interkontinentális ballisztikus rakétával (ICBM) támadta meg Ukrajnát, mostanra az amerikai forgatókönyv vált valószínűbbé: Vlagyimir Putyin orosz elnök bejelentette, hogy egy Oresnyik közepes hatótávolságú ballisztikus rakétával támadták Ukrajnát. Az is kiderült, hogy a rakéta indítása előtt harminc perccel Moszkva értesítette Washingtont, bár erre a lépésre a nemzetközi egyezmények szerint (melyekből egyébként a Kreml kilépett) csak ICBM-ek esetén lett volna szükség. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 10:19
×
×
×
×